فیات برنامه‌ای برای ساخت نسل دوم ۱۲۴ ندارد

فیات برنامه‌ای برای ساخت نسل دوم ۱۲۴ ندارد

پس‌ازاینکه دورهٔ عمر رودستر ۱۲۴ اسپایدر به پایان برسد، فیات برنامه‌ای برای ساخت نسل دوم یا جانشینی برای آن ندارد زیرا این شرکت ایتالیایی قصد دارد در سبد محصولات خود یک خانه‌تکانی اساسی انجام دهد. مدیر اجرایی فیات آقای «الیور فرانسوا» گفته است که این شرکت در آینده بخش عمدهٔ انرژی خود را در جهت توسعهٔ خودروهای شهری و گسترش خانوادهٔ مدل ۵۰۰ متمرکز خواهد کرد. به گفتهٔ وی، فیات هیچ خودروی بزرگ، خودروی لوکس یا خودروی اسپرتی تولید نخواهد کرد.

آقای فرانسوا همچنین طی مصاحبهٔ اخیر خود با اتوکار اضافه کرده است که هرچند ۱۲۴ اسپایدر محصول سودآوری است اما برای آیندهٔ فیات اهمیت ویژه‌ای ندارد. وی دراین‌باره گفته است:

۱۲۴ بازار خوبی دارد و برای ما سودآور است اما فقط به دلیل سرمایه‌گذاری مشترک. این یک فرصت بود و ما از آن استفاده کردیم. هرچند این خودرو پول‌ساز است و جذابیت را به سبد محصولات فیات اضافه کرده اما چنین خودرویی برای آیندهٔ برند ما مهم نیست. این چیزی نیست که من آن‌را یک فیات خالص و واقعی بدانم

هرچند مدیر اجرایی فیات مدل ۱۲۴ را خودرویی سودآور می‌داند اما این خودروی اسپرت هرگز فروش بالایی نداشته است. در سال ۲۰۱۷ این خودرو در سراسر اروپا تنها ۷۸۰۰ دستگاه فروش داشته است. به همین دلیل، اوایل سال جاری شعبهٔ بریتانیایی فیات اعلام کرد که فروش ۱۲۴ را متوقف می‌کند زیرا سودآوری ندارد. به نظر می‌رسد خریداران، این خودرو را همان مزدا MX-5 با تغییرات کوچکی در طراحی و پیشرانهٔ متفاوت اما با قیمتی گران‌تر می‌دانند و به همین دلیل روی خوشی به آن نشان نداده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.