فِراری ۴۸۸ GTB رخ‌دررخ پورشه ۹۱۱ توربو S

فِراری ۴۸۸ GTB رخ‌دررخ پورشه ۹۱۱ توربو S

شاید این رقابت چیزی که همگان برای اسب بی‌افسار مارانللو می‌پسندند نباشد، اما همین که دست‌وپنجه‌ای با قلدر آلمانی‌تبار نرم کند نیز به‌خودی‌خود صحنه‌های جالبی را خلق خواهد کرد.

گرچه جایگزینی V8 تنفس طبیعی بی‌مهابای ۴۵۸ با نمونه توربوی دوقلو و پاک‌تر ۳۹۰۲ سی‌سی به مذاق عده‌ای از فداییان صاحب مارانللو (ازجمله خود نگارنده) زیاد هم خوش نیامد، اما از طرفی نمی‌توان اهمیت موضوع را به‌عنوان بازگشت توربوشارژر به کالبد اسب‌ها پس از چند دهه (اتمام تولید مدل افسانه‌ای F40) و آغاز خیز جدیدی از جانب فِراری، نادیده گرفت!

پورشه در سریع‌ترین گونه‌ی ۹۱۱ به معنی واقعی، یک ماشینِ بالِستیک ساخته است که به کمک سامانه چهارچرخ متحرک هوشمند و قلب ۶ سیلندر (تخت) توربوشارژ شده در عقب خود ۵۸۰ اسب بخار (۵۸۰ps) تولید می‌کند تا با استفاده از بعضی از شگفت‌انگیزترین فناوری‌های روز خودرو آسفالتِ زیرش را ذوب کند.

۴۸۸ GTB در ۳ ثانیه به ۱۰۰کیلومتر در ساعت می‌رسد و می‌تواند بدون وقفه در ثانیه‌ی ۸.۳ مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را لمس کند. تمامی این‌ها حاصل آخرین دستاوردهای کمپانی در بحث هواسُری (آیرودینامیک) و مدیریت پیشرانه است که چسبندگی و حس بی‌نظیر سواری را برای هر شرایطی تضمین می‌کنند.

فیلمی که در انتهای نوشتار می‌بینید آزمایشی است که اخیراً توسط رانندگان مجله معروف اتواِکسپرس در انگستان صورت گرفته است. برنده نهایی نه‌تنها همیشه به‌طرز مَغزکُشی سریع است، بلکه می‌تواند برای رفت‌وآمدهای روزمره نیز بسیار مناسب باشد و به قول جِیمز دیسدِیل (James Disdale) “زیر پوستتان برود”. باهم به تماشا می‌نشینیم. [دانلود ویدئو]

منبع: carscoops

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 13 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.