فولکس کراس کوپه GTE، سومین کانسپت از آبی‌ها

فولکس کراس کوپه GTE، سومین کانسپت از آبی‌ها

تنوع در بازار شاسی بلندهای کوپه اسپرت رو به فزونی می‌رود. فولکس‌واگن نیز نسخه کانسپت کراس کوپه را به نمایشگاه دیترویت آورده است. این سومین کراس اوور کانسپت فولکس است که در طول دو سال اخیر پس از کراس بلو ۷ نفره (معرفی در نمایشگاه خودروی ۲۰۱۳ دیترویت) و کراس بلوی کوپه (معرفی شده در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۴) معرفی می‌شود.

درواقع کراس کوپه GTE یک نسخه تصفیه شده از کراس بلو و برای رقابت با BMW X6 می‌باشد. این خودرو نیز همانند دو کانسپت دیگر روی پلتفرم MQB فولکس بنیان نهاده شده است. طول خودرو ۴۸۴۶، عرض آن ۲۰۲۹ و ارتفاع آن ۱۷۳۵ میلی‌متر می‌باشد که نشان از اندازه متوسط آن دارد.

چرخ‌های بزرگ ۲۲ اینچی این خودرو طراحی جدیدی دارند. چراغ‌های جلو با وجودی که از الگوهای رایج فولکس تبعیت می‌کنند اما با ادغام در تیغه‌های جلوپنجره، فرمی بسیار مدرن و جذاب یافته‌اند. هواکش‌های بزرگ در قسمت جلوی خودرو، گلگیرهای متورم و برجسته، خطوط روی بدنه، سقف نسبتاً کوتاه، چراغ‌های باریک عقب و اگزوزهای اسپرت ذوزنقه ای شکل، همگی دست به دست هم داده‌اند تا تصویری پرجذبه و موقر از این خودرو ارائه نمایند. با اینکه این روزها، شاسی بلندهای کوپه با سقف شیب‌دار مرسوم می‌باشند، اما فولکس در این مورد زیاده‌روی نکرده است.

در این خودرو فضای کافی برای پنج سرنشین وجود دارد. البته این مدل با سه ردیف صندلی و به‌صورت ۷ نفره می‌باشد اما بعید است که در ردیف انتهایی بتوان سرنشینان بزرگسال را به راحتی سوار نمود. با وجود ابعاد مشابه با فولکس توراِگ، فاصله بین دو محور ۲.۹۸ سانتی و موتور نصب شده به صورت عرضی باعث شده‌اند تا فضای داخلی بهتری را در این خودرو شاهد باشیم.

یک سیستم پیشرانه هیبریدی شامل موتور بنزینی VR6 با حجم ۳.۶ لیتر و قدرت ۲۷۶ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر همراه با دو موتور الکتریکی ۵۴ اسبی ۲۲۰ نیوتن متری در جلو و ۱۱۴ اسبی و ۲۷۰ نیوتن متری روی محور عقب می‌شود. یک گیربکس شش سرعته با کلاچ خودکار نیروی موتور بنزینی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. انرژی لازم برای موتورهای الکتریکی توسط باتری‌های لیتیوم یون ۱۴.۱ کیلووات ساعتی جمع و جوری که در تونل مرکزی خودرو جاسازی شده‌اند، تأمین می‌شود.

خروجی کل سیستم هیبریدی به ۳۵۵ اسب بخار و ۳۸۰ نیوتن متر می‌رسد. نهایت سرعت این خودرو هم به ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد در حالی که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۶.۰ ثانیه ثبت می‌کند. در حالت رانندگی تمام الکتریکی تنها از موتور الکتریکی محور عقب استفاده می‌شود که در این حالت می‌توان تا ۳۲ کیلومتر مسافت را با انرژی ذخیره شده در باتری‌ها طی کرد. مصرف سوخت خودرو در حالت ترکیبی نیز به ۳.۳۶ لیتر در هر صد کیلومتر محدود می‌شود که برای چنین خودرویی با این ابعاد، بسیار شگفت‌انگیز است.

احتمال تولید این خودرو توسط فولکس واگن زیاد است. البته ممکن است قسمت‌هایی از آن با فن‌آوری‌های مرسوم‌تر جایگزین گردند. به‌عنوان مثال بنزینی هیبریدی با نوع توربودیزل تعویض خواهد شد. برخی از تکنولوژی‌های بکار رفته نظیر سیستم سرگرمی با ژست های حرکتی با نمایشگر ۱۲.۳ اینچی ساخت شارپ را به‌زودی در سایر تولیدات فولکس خواهیم دید.

با این وجود، این خودرو حتی در صورت تولید، خودرویی ارزان نخواهد بود. شاید این خودرو تبدیل به نسل آینده توراِگ شود. در هر صورت در بازار آمریکا که خودروهای SUV بزرگ، خواهان زیادی دارند، این مدل فولکس نیز شانس بالایی خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
15 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.