فولکس پولو آپدیت شد: نیم گام به جلو

فولکس پولو آپدیت شد: نیم گام به جلو

نسل پنجم فولکس واگن پولو که در سال ۲۰۰۹ به بازار آمده، اکنون در میانه عمر خود قرار گرفته است و به همین دلیل یک فیس لیفت عمده همراه با تغییرات مختلف روی آن اعمال شده است.

تغییرات بیرونی شامل سپر و جلوپنجره جدید می‌شوند. فرم کلی چراغها، بدون تغییر باقی مانده اما چینش لامپ‌ها و LED برای چراغ اصلی از تغییرات قابل ذکرند. سپر عقب تغییرات کمتری داشته اما چراغهای عقب از طراحی جدیدی بهره می‌برند. با این وجود هنوز چهره فولکس کاملاً مشخص و با کمترین تغییر بنیادینی به نظر می‌رسد. با ورود به داخل اتاق، کنسول وسط بروز شده و آرایش جدید تجهیزات و یک صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچی متصل به دوربین عقب، جلب توجه می‌کنند. برای ایمنی بیشتر از سیستم جلوگیری از برخورد در سرعتهای پایین و همچنین کروز کنترل تطبیقی استفاده شده است.

اما اگر به دنبال تغییرات واقعی می گردید باید درب کاپوت را بالا بزنید. موتور پایه سه سیلندر ۱.۴ لیتری بنزینی ۷۴ اسب بخار، ۸۹ اسب بخار و ۱۰۴ اسب بخار در سه ویرایش، خروجی تولید می‌کند. این پیشرانه‌ها با تنظیم‌های متفاوت، جانشین موتور ۱.۲ لیتری ۹۰ اسبی و یا ۱.۶ لیتری ۱۰۴ اسبی می‌شوند. مدل TDI BlueMotion با ۷۴ اسب بخار را باید یک مدل اقتصادی دانست که با گشتاوری معادل ۲۱۰ نیوتن متر در دور تنها ۱۵۰۰ دور در دقیقه، مصرف سوختی معادل ۳.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را ارائه می‌کند. مصرف سوخت مدل ۸۹ اسبی هم تنها ۳.۴ لیتر است که ۲۱ درصد نسبت به موتور ۱.۶ لیتری سابق، مقرون به صرفه‌تر است.

از موتورهای دیزلی می‌گذریم و به موتورهای بنزینی می‌پردازیم. پیشرانه سه سیلندر ۱.۰ لیتری توربو، می‌تواند ۸۹ اسب بخار نیرو تولید کند و تنها ۴.۱ لیتر در صد کیلومتر، مصرف سوخت آن است. موتور ۱.۲ لیتری TSI هم در تنظیمات ۸۹ اسبی، ۱۰۸ اسبی و مدل GT با ۱۴۸ اسب بخار عرضه می‌شود. موتور ۱.۴ لیتری چهار سیلندر هم تنها موتور ۴ سیلندر این خانواده است که در مدل GTI پولو ۱۸۹ اسب بخار خروجی دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 16 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.