فولکس واگن بلواسپرت

فولکس واگن بلواسپرت

در سال ۲۰۰۹ زمانی که نمونه کانسپت فولکس بلو اسپرت با موتور قرار گرفته در وسط خودرو، رونمایی شد، امیدواری زیادی وجود داشت که این مدل هرچه زودتر رنگ خط تولید را ببینید. حال خبر می رسد که فولکس واگن در حال آماده سازی نمونه های اولیه برای ورود به فاز تولید در اواخر سال جاری می باشد.

البته مدیر دپارتمان توسعه و تحقیق فولکس اعلاک کرده که باید ۵۰ هزار دستگاه از این خودرو بدر سال فروش رود تا تولید آن بصرفه باشد. این در حالیست که مزدا MX-5 که محبوبترین خودروی این کلاس است تاکنون تنها در سه سال (۹۱ تا ۹۳) توانسته چنین رکوردی از خود بر جای بگذارد. بنابراین احتیاط فولکس در تولید این خودرو بی دلیل نیست.

فولکس بلواسپرت می تواند پلاتفرم خود را با آئودی و پورشه نیز به اشتراک بگذارد. هر چند پورشه باکستر و آئودی TT هم که محصولاتی مشابه هستند، اکنون هم در حال تولید می باشند.

فولکس بلواسپرت ۱۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد و یک موتور دو لیتری توربودیزل ۱۸۰ اسب بخاری  آن را بحرکت در می آورد. البته موتور ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی هم با قدرت ۲۲۰ اسب بخار در دسترس خواهد بود. گیربکس هم می تواند شش سرعته دستی یا هفت سرعته تیپ ترونیک باشد.

آیا این اسپرت کوچک فولکس، خیابانها را لمس خواهد کرد؟ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال ۲۰۱۳ پاسخ این سوال را شاهد خواهیم بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.