فولکس بیتل GRC سریع‌ترین سوسک تاریخ

فولکس بیتل GRC سریع‌ترین سوسک تاریخ

چه به فولکس بیتل، سوسک بگویید یا آن را قورباغه خطاب کنید، فرقی نمی‌کند، لااقل در ظاهر شباهتی به خودروهای اسپرت و تندوتیز ندارد و کسی با دیدن آن در خیابان به فکر کورس با آن نمی‌افتد. اما وقتی پای مسابقه در میان باشد و قلب یک هیولا در آن بتپد، ماجرا فرق خواهد کرد. آن زمان سوپراسپرتهایی چون بوگاتی نیز جلوی بیتل زانو خواهند زد.

در حالی که یک مدل GSR با موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژر می‌تواند ۲۱۰ اسب بخار نیرو تولید کند، مدل مسابقه‌ای GRC از موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر خود با کمک توربو شارژر نیروی وحشت‌آور ۵۴۴ اسب بخار را بیرون می‌کشد.

در تقابل این نیرو با وزن ۱۲۱۰ کیلویی این خودرو، شتاب خارق‌العاده ۲.۱ ثانیه برای صفر تا ۹۶ کیلومتر ثبت می‌شود که تنها کمی بیشتر از یک چشم بر هم زدن است! فولکس‌واگن GRC برای رسیدن به چنین عملکردی از سیستم انتقال نیروی ۶ سرعته ترتیبی (sequential) که نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند، بهره می‌برد.
چرخ‌های ۱۷ اینچی مجهز به تایرهای یوکوهاما چسبندگی لازم را برای انتقال تمام نیرو به زمین فراهم می‌کنند. یک سیستم ضد لغزش و هرزگردی نیز روی این خودرو و هر دو محور آن قرار داده شده است. سیستم تعلیق نیز برای مسابقات کاملاً تقویت شده است. دیسک‌های ترمز ۱۴ اینچی در جلو و ۱۱.۸ اینچی در عقب هم وظیفه توقف سریع خودرو را بر عهده دارند.

چهره خودرو و کیت بدنه، یادآور مدل RSi در یک دهه قبل است. اسپویلر بسیار بزرگ عقب برای کاهش جریان‌های گردابی و ایجاد نیروی رو به پایین کافی، هواکش‌های کناری بدنه و هواکش‌های متعدد دیگر روی سپرها، درب موتور و عقب خودرو و آینه‌های جانبی بسیار کوچک دست به دست هم داده‌اند تا خشونت ظاهری این خودرو را برای ترساندن رقبا افزایش دهند. اما شاید کسی تا پرواز واقعی این گلوله را نبیند، هنوز آن را یک سوسک به شمار آورد.
تیم ردبول به رانندگی اسکات اسپید و تنر فاست با این خودرو در مسابقات رالی‌کراس (Global Rally Cross) در آخر این هفته شرکت خواهند کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.