فولکس آل‌ترَک، یک گلف با قامت بلند

فولکس آل‌ترَک، یک گلف با قامت بلند

یک فولکس گلف واگن را با گزینه انتقال نیرو به چهار چرخ، ارتفاع بالاتر از زمین و محافظ‌های اضافی زیر و پهلوهای خودرو در نظر بگیرید. بله شما به فولکس آل‌ترَک (Alltrack) رسیده‌اید. این مدل گلف بلندقامت استیشن واگن که دارای چهره ای خشن و پر ابهت است، سبک خاصی از خودروها را نشان می‌دهد که کمتر نمونه ای از آن یافت می‌شود. شاید بتوان پژو ۵۰۸RXH و آئودی آلرود A4 و A6 را برای این کلاس مثال زد. این خودرو در واقع پنجمین مدل از خانواده گلف در خط تولید این شرکت محسوب می‌شود که با هدف جایگیری بین مدل استیت گلف و نسل دوم فولکس تیگوان که به زودی معرفی خواهد شد، ساخته شده است.

‌این خودرو شباهت‌هایی هم با فولکس پاسات آل‌ترَک که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و یک خودروی بزرگ‌تر و گران‌تر محسوب می‌شود، دارد. گلف آل‌ترَک که قابلیت آفرود مناسبی را برای خریداران فراهم می‌کند، به گونه ای طراحی شده است که تمامی معیارهای یک خودروی استیشن واگن مناسب را داشته باشد.

‌از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به صفحات محافظ آلومینیومی، محافظ‌های پلاستیکی سپر جلو و عقب، روکش پلاستیکی سیاه و سفید زیر درب‌ها و قوس چرخ‌ها، صفحات جانبی بیشتر در کناره‌های خودرو و ریل‌های موجود بر روی سقف اشاره کرد. ارتفاع گلف آل‌ترَک نسبت به مدل استیشن واگن استاندارد ۲۰ میلی‌متر از سطح زمین بیشتر شده است که این مسئله قابلیت آفرود مطلوبی برای خودرو به وجود می‌آورد.

‌کمپانی فولکس برای این خودرو سه پیشرانه توربوشارژر چهار سیلندر در نظر گرفته که شامل یک موتور بنزینی با تزریق مستقیم سوخت و دو موتور دیزلی با تکنولوژی سئخت رسانی ریل مشترک (common rail) می‌شود. همه مدلهای این خودرو به صورت استاندارد شامل سیستم چهار چرخ متحرک ۴Motion همراه با قفل دیفرانسیل جلوی الکترونیکی خواهد بود.

موتور ۱.۸ لیتری بنزینی TSI آل‌ترَک توانایی تولید قدرت ۱۷۷ اسب بخار و ۲۷۹ نیوتن متر گشتاور را داراست و به لطف این پیشرانه، خودرو در مدت زمان ۷.۸ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این مدل ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت است و دارای مصرف سوخت ترکیبی ۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد و هم‌چنین ۱۵۸ گرم بر کیلومتر CO2 تولید می‌کند.

موتور ۱.۶ لیتری دیزلی TDI این خودرو توانایی تولید ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۹ نیوتون متر را دارا می‌باشد و خودرو را در مدت زمان ۱۲.۱ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند و حداکثر سرعتی معادلی ۱۸۷ کیلومتر در ساعت را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد. این موتور دارای مصرف سوخت ترکیبی ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد و ۱۲۴ گرم بر کیلومتر CO2 تولید می‌کند. موتور ۲.۰ لیتری دیزلی TDI این خودرو هم ۱۴۸ اسب بخار نیرو و ۳۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند، خودرو را در مدت زمان ۸.۹ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت رسانده و حداکثر سرعتی معادل ۲۰۸ کیلومتر در ساعت را به همراه می‌آورد.
این پیشرانه دارای مصرف سوخت ۴.۹ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد و ۱۲۷ گرم بر کیلومتر CO2 تولید می‌کند. هم‌چنین نسخه تقویت شده ۲.۰ لیتری این پیشرانه ۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۹ نیوتون متر گشتاور بیشتر برای خودرو به وجود می‌آورد و در نهایت قدرت پیشرانه به ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور به ۳۷۹ نیوتن متر مبدل می‌گردد.
در حال حاضر بهترین پیشرانه موجود برای گلف آل‌ترَک، خودرو را در مدت زمان ۷.۸ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند و حداکثر سرعت آن نیز معادل ۲۱۹ کیلومتر در ساعت و دارای مصرف سوخت ترکیبی ۵.۱ لیتر در هر صد کیلومتر (۵۵.۴mpg) می‌باشد و ۱۳۴ گرم بر کیلومتر CO2 تولید می‌کند.

گلف آلترک می‌تواند حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم تریلر را نیز به دنبال خود بکشد.
قیمت فولکس واگن آل‌ترَک ۲۹۳۰۰ یورو اعلام شده است. این خودرو در هفته آینده در نمایشگاه پاریس رونمایی و از نیمه سال ۲۰۱۵ روانه بازار خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.