فن‌آوری‌ هوای فشرده برای راندن خودرو در ۲۰۸ هیبریدی

فن‌آوری‌ هوای فشرده برای راندن خودرو در ۲۰۸ هیبریدی

درحالی‌که با شنیدن نام تکنولوژی هیبریدی، ترکیبی از یک موتور الکتریکی و یک پیشرانه درون‌سوز به ذهن متبادر می‌شود، پژو راه‌حلی قدیمی اما خلاقانه را برگزیده است.

برای اولین بار در سال ۲۰۱۶، پژو یک مدل هیبرید ایر با کمک هوای فشرده را به بازار خواهد فرستاد. پژو ۲۰۸ هیبرید ایر (HYbrid Air 2L) کانسپت ماه آینده در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی می‌شود.

در نتیجه استفاده از مواد سبک‌وزنی چون انواع کامپوزیت فیبر کربن و آلومینیوم، وزن این خودرو ۱۰۰ کیلوگرم کمتر از مدل استاندارد است و به ۸۶۰ کیلوگرم رسیده است.

موتور استاندارد مورد استفاده یک موتور سه سیلندر ۱.۲ لیتری از سری ۸۲ اسبی است که با یک گیربکس ۵ سرعته دستی جفت می‌شود؛ اما نکته جالب این خودرو، پیشرانه کمکی آن است. یک مخزن هوای فشرده در زیر بدنه و یک مخزن کم‌فشار در نزدیکی محور عقب (به‌عنوان محفظه انبساط) قرار می‌گیرند. یک سیستم هیدرولیک با موتور و پمپ در قسمت پیشرانه موتور قرار می‌گیرد. وظیفه سیستم هیدرولیکی فوق ایجاد یک تعادل مناسب بین منابع انرژی و همچنین تأمین نیروی لازم برای سیستم تعویض دنده اتوماتیک می‌باشد. البته مشخص نیست که مجموع توان سیستم هوای فشرده و موتور بنزینی چقدر خواهد بود. مخزن هوای فشرده در طول حرکت به آرامی توسط موتور بنزینی شارژ می‌شود. پر شدن مخزن تنها ۱۰ ثانیه زمان لازم دارد. برای حرکت می‌توان تنها از موتور بنزینی، هوای فشرده و یا استفاده توأمان بهره گرفت. [jwplayer mediaid=”87461″] تلاش‌های پژو برای تولید خودروهای کم‌مصرف، به دلیل قوانینی است که دولت فرانسه وضع کرده که باید تا سال ۲۰۲۰ بتواند خودرویی با مصرف ۲ لیتر در صد کیلومتر را در بازار عرضه نماید. البته سیستم هیبریدی هوا از سال ۲۰۰۸ در حال توسعه است و سال ۲۰۱۶ به بازار تجاری راه می‌یابد. [دانلود ویدئو]

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.