فناوری مرسدس بنز ویژن EQXX در محصولات تولیدی این شرکت استفاده می‌شود

فناوری مرسدس بنز ویژن EQXX

مرسدس بنز تائید کرد تکنولوژی به نمایش درآمده در کانسپت ویژن EQXX پیش از سال ۲۰۲۴ در خودروهای تولیدی این برند نصب خواهد شد. سخنگوی مرسدس بنز در مصاحبه با اتوکار گفته است:

خودروی EQXX ما یک محصول تحقیقاتی است که برای جابجا کردن مرزها و بررسی گزینه‌های موجود برای خودروهای تولیدی آتی طراحی شده است. EQXX یک بستر برای تولید سری است. بسیاری از نوآوری‌های این خودرو به زودی در سایر محصولات مرسدس بنز دیده خواهند شد

به این ترتیب نه تنها ویژگی‌های پیشرفته و قطعات واقعی EQXX بلکه فرایندهای بکار رفته در ۱۸ ماه توسعه این کانسپت وارد محصولات تولیدی مرسدس بنز خواهند شد. از جمله این فرایندها می‌توان به روش توسعه بسیار چابک و چندوجهی و همچنین ابزار نرم‌افزاری دیجیتال بکار رفته اشاره کرد. علیرغم راندمان زیر ۱۰ کیلووات ساعت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش، ویژن EQXX در مقایسه با کانسپت های قبلی این خودروساز نزدیک‌ترین محصول به خط تولید محسوب می‌شود. خودروی نمایشی EQXX از نوع کاملاً عملکردی بود و از تمامی قطعات فنی شامل پیشرانه ۲۰۱ اسب بخاری و باتری ۹۰۰ ولتی لیتیوم-یون با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعت سود می‌برد. این خودرو همچنین از همان سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX موجود در محصولات کنونی مرسدس استفاده می‌کند. به این موارد باید نمایشگر ۴۷.۵ اینچی را اضافه کرد که داشبورد را تحت تسلط دارد.

مارکوس شافر مدیر تکنولوژی مرسدس بنز می‌گوید:

عناصر بسیار بسیار زیادی از این خودرو وجود دارند که آن را به تولید سری نزدیک می‌کنند. ما می‌توانیم به شکل و فرم خودرو نگاه کنیم و بگوییم که به تولید سری خودرو در سال ۲۰۲۴ بسیار نزدیک هستیم

اولین خودروی تولیدی با تکنولوژی‌های EQXX در سال ۲۰۲۴ تولید خواهد شد و شاید سدان جدید EQC باشد که معادل الکتریکی C کلاس است و در جایگاهی پایین‌تر از EQE و EQS قرار می‌گیرد. گوردون واگنر مدیر طراحی مرسدس گفته است EQXX حداقل یک کلاس خودرویی کوچک‌تر از EQE خواهد بود. البته اگر EQC سدان با مشخصاتی بهتر از EQS پرچم‌دار عرضه شود بسیار تعجب‌برانگیز خواهد بود. اگرچه نسخه تولیدی سدان EQC احتمالاً همان ضریب درگ ۰.۱۷ کانسپت EQXX را نخواهد داشت اما شاید به این رقم نزدیک شود. EQC بر اساس معماری ماژولار مرسدس بنز شکل گرفته است. این پلتفرم در محصولات کامپکت و میان سایز آتی این خودروساز بکار خواهد رفت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 16 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.