فضا، فضا و فضا! بررسی مرسدس بنز E کلاس استیت ۲۰۱۶

محفظه‌ی بار بزرگ و کابینی گران‌بها جذابیت زیادی را به مرسدس بنز E کلاس استیت بخشیده است.

از مرسدس بنز S کلاس گرفته تا سدان کوچک‌تر کلاس C و البته E کلاس، همگی در جنبه‌های مختلف از خودروهای موردعلاقه‌ی ما هستند. هم‌اکنون ما این شانس را داشته‌ایم که نسخه‌ی استیت E کلاس را بیازماییم و داستانی مشابه نیز اینجا برقرار است.

E کلاس استیت همیشه رقبایی چون آئودی A6 آوانت و ب ام و سری ۵ تورینگ را در مقابل خود دیده اما هم‌اکنون رقیبی دیگر نیز از راه رسیده و نام آن ولوو V90 است. این سوئدی خوش‌نام واقعاً ما را تحت تأثیر قرار داده و دارای کابینی با حس گران‌بها، کاراکتری آرام‌بخش و بدنه‌ای کاربردی است.

خب به E کلاس استیت خود می‌پردازیم. اول از همه باید به صندوق بار بزرگ خودرو اشاره کنیم. این محفظه دارای حجم ۶۴۰ لیتری است و با خواباندن صندلی‌ها حجم آن به ۱۸۲۰ لیتر افزایش می‌یابد. این مقدار فضا ۸۰ لیتر بیشتر از ولوو V90 و ۱۰۰ لیتر بیشتر از برادر سدان E کلاس است. البته باید گفت که به لطف کف مسطح، عدم وجود لبه‌ی صندوق بارگیری و حضور درب پشتی وسیع این مقدار فضا بسیار قابل‌استفاده‌تر است.

فضای زیادی در صندلی‌های عقب نیز وجود دارد بنابراین هیچ مشکلی از بابت گردش خانواده در روزهای تعطیل وجود ندارد. صندلی‌ها به‌صورت تخت خوابانده می‌شوند بنابراین اشیای طویل‌تر به آسانی می‌توانند حمل شوند.E کلاس استیت خیلی جادارتر از ولوو نیست اما شکی وجود ندارد که مرسدس ما بسیار کاربردی و تطبیق‌پذیر است.

طبق رویه‌ی این روزهای مرسدس، کابین خودرو برجسته است. به‌طور باورنکردنی‌ای این کابین خوش‌ساخت احساس می‌شود و مواد باکیفیت و با حس گران‌بها در همه‌جا بکار رفته و طراحی سطح بالای آن کابین هر رقیبی را از مد افتاده نشان می‌دهد. کابین واضح و ساده‌ی ولوو V90 نیز خوب است اما مرسدس نسبت به آن برتری دارد.

صندلی‌ها و موقعیت رانندگی عالی بوده و حمایت زیادی را از شما به عمل می‌آورند.

همانند برادر سدان، راحتی کابین با سواری مناسب درهم‌آمیخته است. خودروی حاضر در تست همچنین از سیستم تعلیق بادی سفارشی سود می‌برد بنابراین ما قضاوت نهایی خود در رابطه با سواری این خودرو را تا زمان رانندگی در آسفالت‌های مخملی انگلستان به تعویق می‌اندازیم. در سرعت‌های بالا مقدار بسیار کمی صدای باد و جاده به گوش می‌رسد البته این صدا بدتر از برادر سدان نیست. تنها مشکل ما از نظر آسایش به پیشرانه ۲ لیتری دیزل E کلاس استیت مربوط است.

در دورهای پایین با وجود گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر تقریباً صدایی از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر دیزلی به گوش نمی‌رسد اما با فشردن میدونی گاز به ذات آن پی می‌برید. نسخه‌ی ۶ سیلندر E 350d روان‌تر است اما خب از مصرف سوخت ۴.۲ لیتری پیشرانه‌ی کوچک‌تر نیز نمی‌توان گذشت.

پیشرانه‌ی ۲ لیتری قطعاً به حد کافی قدرتمند است و E کلاس استیت را در ۷.۷ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. گیربکس ۹ سرعته ی عالی خودرو تعویض‌های نرمی داشته بنابراین شاهد بهترین و راحت‌ترین سواری با این خودرو خواهید بود.

در بحث جذابیت و درگیر شدن در رانندگی نیز باید گفت که استیت ما خوب است البته به اندازه‌ی سری ۵ تورینگ هیجانی نیست. فرمان خودرو فاقد حس بوده و در پیچ‌ها E کلاس استیت تاب می‌خورد. البته تفاوت‌های دینامیکی بین نسخه‌ی استیت و سدان بسیار کوچک است و از پشت فرمان هر دو گونه حس کاملاً یکسانی دارند.

تجهیزات استاندارد مدل سطح پایه‌ی SE نیز چشمگیر و برجسته است که از آن جمله می‌توان به سیستم ناوبری، چراغ‌های جلوی LED، درب پشتی برقی، دوربین پشتی، نورپردازی کابین، صندلی‌های گرم شونده، رادیوی DAB و رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی اشاره کرد. با انتخاب سفارشی سیستم تعلیق بادی و صفحه‌نمایش بزرگ شما صاحب یکی از راحت‌ترین، کاربردی‌ترین و لوکس‌ترین استیت های بازار خواهید شد.

مرسدس بنز E کلاس استیت هر چیزی را که شما از یک خودروی کاربردی با فضای زیاد انتظار دارید برآورده می‌کند. این خودرو بسیار کاربردی بوده و بزرگ‌ترین محفظه‌ی بار را در کلاس خود داراست و درعین‌حال راحت و آرام است و یکی از بهترین کابین‌های خودرویی در این بازه‌ی قیمتی را ارائه می‌کند. این خودرو راننده‌های حرفه‌ای را به وجد نمی‌آورد اما هنوز هم سواری خوبی داشته و تکنولوژی‌های زیادی را نیز با خود به همراه دارد.

مشخصات مرسدس بنز E 220d SE استیت

قیمت: ۳۷۹۳۵ پوند پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو دیزل قدرت/گشتاور: ۱۹۴ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر گیربکس: ۹ سرعته ی اتوماتیک، دیفرانسیل عقب شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۷ ثانیه حداکثر سرعت: ۲۳۵ کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: ۴.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.