فریب اپلیکیشن‌هایی با هدف «ارتقا به نسخه‌های جدید اندروید» را نخورید

فریب اپلیکیشن‌هایی با هدف «ارتقا به نسخه‌های جدید اندروید» را نخورید

با وجود اینکه چند ماه از انتشار اندروید 9 یا همان پای می‌گذرد اما همچنان خیلی‌ از گوشی‌ها مجهز به نسخه‌های قدیمی این سیستم عامل هستند. تا زمانی هم که خود گوگل و سازندگان پشتیبانی از اندرویدهای جدید را به دیوایس‌ها نیاورند، راهی وجود ندارد تا سریع‌تر بتوان این نسخه‌های آزمایشی را دریافت کرد.

همین مسئله فرصتی را برای بعضی توسعه‌دهندگان به وجود آورده تا کاربران اندرویدی را به دام خود بیاندازند. به تازگی تعداد اپلیکیشن تقلبی در گوگل پلی دیده شده که در ظاهر به کاربران اجازه می‌دهد تا سیستم عامل خود را به اندروید 9 بروزرسانی کنند، چیزی که غیرممکن است.

برای دریافت آپدیت جدید اندروید یا باید به نمایندگی فروش بروید یا از ایمیج کارخانه و OTA برای اسمارت فون استفاده کنید یا با رفتن به تنظیمات خود گوشی آن را بگیرید. اینکه یک اپلیکیشن گوگل پلی، آن هم توسط توسعه‌دهندگان شخص ثالث، بتواند چنین کاری را انجام بدهد منطقی نیست.

با این حال خیلی از کاربران اندروید از این قضیه اطلاع ندارند و اگر عبارت «update to Android» را جستجو کنند، به اپ‌های تقلبی برمی‌خورند که در ظاهر هدف‌شان دانلود آپدیت جدید سیستم عامل است اما در حقیقت کارهای دیگری انجام می‌دهند. در خوشبینانه‌ترین حالت این اپلیکیشن‌ها می‌توانند تبلیغاتی باشند اما اگر قضیه جدی‌تر بشود، احتمال حضور بدافزارها هم هست.

اتفاقی که بار دیگر ناتوانی گوگل در تشخیص خودکار اپلیکیشن‌ها را نشان می‌دهد. خیلی از اپلیکیشن‌های تقبلی معمولا ذات حقیقی‌شان را پشت یک سری فعالیت‌های عرف و قابل باور پنهان می‌کنند اما این اپ‌ها از همان ابتدا چیزی را ارائه می‌دهند که غیر ممکن است. از طرفی اگر چنین چیز ساده‌ای بتواند از Google Play Protect عبور کند، این سیستم با تمام همچنان جای کار زیادی دارد.

بد نیست بدانید آخرین گزارشات نشان می‌دهند که تاکنون نیم میلیارد کاربر دیوایس‌های اندرویدی در دام بدافزارها افتاده‌اند. چند روز پیش هم پستی در وبلاگ گوگل منتشر شد که براساس آن، گوگل جلوی انتشار یک میلیون اپلیکیشن که مشکلات امنیتی داشته‌اند را گرفته‌ است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.