فروش همهٔ ۱۵۹۸ دستگاه فراری کُمپتیزیونه با وجود قیمت نیم میلیون یورویی!

فروش همهٔ ۱۵۹۸ دستگاه فراری کُمپتیزیونه با وجود قیمت نیم میلیون یورویی!

برای کسانی که قصد خرید فراری ۸۱۲ کُمپتیزیونه یا کُمپتیزیونه A را دارند خبر بدی منتشر شده است زیرا هردوی این خودروها از قبل به‌طور کامل فروخته شده‌اند. فراری از نسخهٔ کوپهٔ این سوپرکار جدید تنها ۹۹۹ دستگاه و از نسخهٔ تارگا یا روباز فقط ۵۹۹ دستگاه تولید خواهد کرد. قیمت این ماشین هم در ایتالیا از ۴۹۹ هزار یورو برای کُمپتیزیونه و ۵۷۸ هزار یورو برای کُمپتیزیونه A آغاز می‌شود. به گفتهٔ مدیر ارشد بازاریابی و بازرگانی فراری، تقاضای بسیار بیشتری برای این خودروها وجود دارد اما فراری قادر به تأمین همهٔ تقاضا نیست.

در سینهٔ ۸۱۲ کمپتیزیونه همان نیروگاه دوست‌داشتنی ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی فراری قرار گرفته که با ارتقاءهای مختلف، خروجی آن حالا به ۸۳۰ اسب بخار قدرت رسیده است. اوج این قدرت در دور ۹,۲۵۰ rpm ارائه می‌شود اما موتور می‌تواند تا حداکثر ۹ هزار rpm هم دور بگیرد. این پیشرانه به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل شده که تعویض دنده‌ها را ۵ درصد سریع‌تر از گیربکس ۸۱۲ سوپرفست انجام می‌دهد.

به لطف این قوای محرکه، کمپتیزیونه کوپه ظرف تنها ۲.۸۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و پس از ۷.۵ ثانیه هم قلهٔ دویست کیلومتر بر ساعت را فتح می‌کند تا نهایتاً بتواند به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. فراری هنوز اعداد پرفورمنس کمپتیزیونه A را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود به دلیل وزن بیشتر، پرفورمنس آن کمی لطمه ببیند. سقف این نسخهٔ روباز از فیبر کربن ساخته شده و صفحهٔ آبشاری عقب نسخهٔ کوپه نیز در آن با طرح متفاوتی جایگزین شده است.

تحویل فراری ۸۱۲ کمپتیزیونه به خریداران از سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود درحالی‌که خریداران کمپتیزیونه A برای تحویل خودروی خود باید تا سه‌ماههٔ آخر سال ۲۰۲۲ صبر کنند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.