فروش نزدیک به ۲ میلیون دستگاه بی‌ وای‌ دی در سال ۲۰۲۲

فروش نزدیک به ۲ میلیون دستگاه بی‌ وای‌ دی در سال ۲۰۲۲

بی‌وای‌دی در سال ۲۰۲۲ در سراسر جهان موفق به فروش ۱.۸ میلیون دستگاه خودرو شده که ۹۱۱ هزار دستگاه آن از نوع تمام الکتریکی بوده است.

شرکت چینی بی‌وای‌دی با رشد فروش چشمگیری در سال ۲۰۲۲، به رکورد جدیدی دست پیدا کرده است. سال گذشته فروش این شرکت مجموعاً به ۱.۸ میلیون دستگاه رسیده که ۱۵۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است. برای مقایسه، طی سال ۲۰۲۲ هیوندای در سراسر جهان ۳.۹ میلیون و کیا ۲.۹ میلیون دستگاه خودرو فروخته‌اند. هرچند بخش عمده‌ای از فروش بی‌وای‌دی صرفاً در بازارهای آسیای شرقی و ازجمله چین است اما این شرکت با فروش ۹۱۱,۱۴۰ هزار دستگاه خودروی تمام الکتریکی، در حال تبدیل شدن به یک بازیگر جدی در این بخش از بازار است.

برای مقایسه، فروش محصولات تمام الکتریکی بی‌وای‌دی تنها ۴۰۲,۷۱۱ دستگاه از تسلا کمتر است که با فروش ۱,۳۱۳,۸۵۱ دستگاهی، پرفروش‌ترین برند الکتریکی جهان در سال ۲۰۲۲ بوده است؛ بنابراین، اگر بی‌وای‌دی که اواخر سال گذشته وارد بازارهای بلژیک، دانمارک، فرانسه، آلمان، هلند، نروژ و سوئد شد بتواند در بازار اروپا جایگاهی برای خود دست‌وپا کند، خواهد توانست به تهدیدی برای برندهای معتبر مثل تسلا تبدیل شود. این شرکت چینی همچنین قصد دارد تا اواخر سال ۲۰۲۳ محصولات خود را در بریتانیا هم عرضه کند.

اما با وجود فعالیت پررنگ بی‌وای‌دی در بخش خودروهای تمام الکتریکی، هنوز فروش محصولات پلاگین‌هیبریدی آن بیشتر و برابر با ۹۴۶,۲۳۹ دستگاه است. بازار خانگی این شرکت یعنی چین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودروهای پلاگین‌هیبریدی در سطح جهان محسوب می‌شود و برخلاف اروپا که فروش خودروهای پلاگین‌هیبریدی در آن رو به کاهش است، در چین فروش این خودروها همچنان در حال افزایش می‌باشد. محبوبیت پلاگین‌هیبریدی‌ها در چین به‌قدری بالا است که بی‌وای‌دی در مارس ۲۰۲۲ به تولید تمام محصولات بنزینی خالص خود پایان داد. این شرکت در سال ۲۰۲۲ تنها ۵,۰۴۹ دستگاه خودروی بنزین فروخته که ۰.۲۷ درصد از کل فروش آن را شامل می‌شود.

این برند چینی هیچ برنامه‌ای برای عرضهٔ مدل‌های هیبریدی خود در اروپا ندارد و مدل‌های تمام الکتریکی آتو ۳، هان و تانگ را برای فروش در این منطقه در نظر گرفته است. بی‌وای‌دی با سرمایه‌گذاری برای حضور در بازار اروپا و همین‌طور راه‌اندازی برند یانگ‌وانگ با شاسی‌بلند U8 و سوپرکار U9، قصد دارد طی سال ۲۰۲۳ بیشتر خود را مطرح کند. این شرکت در نظر دارد طی سال جاری بیش از چهار میلیون خودرو در سراسر جهان به فروش برساند و از شرکت‌هایی مثل هیوندای پیشی بگیرد. هرچند این هدف بلند پروازانه‌ای است اما با کاهش سیاست‌های مقابله با کرونا در چین و کمبود نیم‌رسانا و همین‌طور افزایش ظرفیت تولید، خیلی هم دور از دسترس به نظر نمی‌رسد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.