فروش لیموزین مرسدس ولادیمیر پوتین

فروش لیموزین مرسدس ولادیمیر پوتین

مالکیت چهره‌های شاخص دنیا اغلب باعث افزایش ارزش و بهای یک خودرو می‌شود؛ مثلاً بودن اسم “استیو مک کوئین” روی تاریخچه‌ی یک خودرو سریعاً باعث افزایش بهای آن می‌شود. فروشنده‌ی این مرسدس بنز کشیده به وضوح معتقد است که تاریخچه‌ی مالکیت مرسدس یاد شده به ارزش این خودرو می‌افزاید حتی اگر مالک قبلی آن فردی مشکوک باشد!

برای شفافیت بیشتر باید گفت هیچ شکی درباره‌ی صحت گفته‌های مالک فعلی این لیموزین ویژه وجود ندارد. مالک قبلی این خودرو ولادیمیر پوتین بوده است.

خب خودروی موردبحث یک مرسدس بنز S600 پولمن گارد ۱۹۹۵ بوده که ساخت کارخانه اصلی و مسلح است.

در بخش عقبی دو جفت صندلی مجلل روبروی هم قرار گرفته‌اند و البته هر یک توسط کنسولی بزرگ از هم جدا شده‌اند.

قلب تپنده‌ی این خودرو پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری با قدرت ۳۹۴ اسب بخار است که در آن زمان قدرت زیادی محسوب می‌شده است؛ اما خب این هیولا نیروی زیادی احتیاج دارد. W140 به هیولایی بسیار سنگین‌وزن تبدیل شده زیرا فاصله‌ی بین محورها افزایش یافته و سطح حفاظت فول B6/B7 بالستیک را ارائه می‌کند. گمان نمی‌کنیم وزن آن کمتر از ۴۵۰۰ کیلوگرم باشد.

ازآنجایی‌که لیموزین موردبحث در سال ۱۹۹۵ ساخته شده به نظر می‌رسد که احتمالاً پولمن وظیفه‌ی ساخت این خودرو برای دولت روسیه را چندین سال پیش از تصدی سمت نخست‌وزیری پوتین در سال ۱۹۹۹ بر عهده داشته است. او در سال ۲۰۰۰ به مقام ریاست جمهوری رسید. میزان و مدتی که پوتین از این خودرو استفاده کرده مشخص نیست. اما کارکرد کم خودرو (۲۵ هزار کیلومتر) نشان می‌دهد لیموزین پوتین زندگی مناسبی داشته است؛ و البته مشخص نیست مالک فعلی چگونه به این خودرو دست یافته است.

به نظر می‌رسد این خودرو در زمان صفرکیلومتر بودن احتمالاً بهایی حدود ۵۰۰ هزار دلار داشته باشد. حالا فروشنده بهایی ۱ میلیون و ۳۵۱ هزار دلاری را طلب می‌کند!

ازآنجایی‌که این خودرو بسیار نادر است تخمین بهای معمول این خودرو سخت است اما شاید تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد بهای تعیین شده را داشته باشد. آیا لیموزین سابق پوتین ارزش قیمت تعیین شده را دارد؟ بستگی به این دارد که شما طرفدار سرسخت پوتین باشید یا خیر!

منبع: motor1

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.