فروش فراری انزو با قیمت ۳.۸ میلیون دلار

فروش فراری انزو با قیمت ۳.۸ میلیون دلار

یک دستگاه فراری انزوی نادر مدل ۲۰۰۳ با کارکرد پایین با قیمت ۳.۸ میلیون دلار به فروش رسید.

در عصر هایپرکارهای مدرن، هنوز شاهکارهای فراری در حال افزودن به ارزش خود هستند و نمی‌توان انکار کرد که انزو یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. این مدل الهام گرفته از فرمول یک با موتور ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی، محصولی خیره‌کننده و جاودانه است. پیشرانه این هایپرکار، ۶۵۱ اسب بخار نیرو و ۶۵۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که البته با استاندارهای امروزی عادی است. این قدرت با یک گیربکس ۶ سرعته دستی-اتومات مخصوص به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

مابین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ تنها ۴۰۰ دستگاه انزو از خط تولید فراری خارج شدند. تعداد معدودی از این خودروها دارای بدنه معروف به روسو اسکودریا بودند که معروف‌ترین رنگ خاص خودروهای فرمول یک این برند به شمار می‌رفت. این مدل خاص از انزو تنها ۵۶۸ کیلومتر کارکرد دارد و درواقع کاملاً نو است.

به لطف بدنه فیبر کربنی، انزو تنها ۱۴۷۸ کیلوگرم وزن دارد. گفته می‌شود این مدل تنها نسخه با این رنگ و نشان است که در ایالات متحده وجود دارد. قیمت ۳.۸ میلیون دلاری هم بالاترین رکوردی است که تاکنون برای انزو پرداخت شده است. البته آخرین نمونه تولیدی از انزو که متعلق به پاپ ژان پل دوم بود قبلاً به قیمت ۶ میلیون دلار در حراجی به فروش رسیده بود.

با افزایش سن این خودروها، یافتن نمونه‌های کم کارکرد آنها بسیار دشوار می‌شود و این موضوع باعث افزایش قیمت آنها نیز خواهد شد. بنابراین متأسفانه بهتر است که خریدار جدید این خودرو هم زیاد به فکر آزمودن آن در جاده‌ها نباشد و به چشم یک سرمایه کلکسیونی زیبا و اثر هنری، آن را حفظ کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.