فروش تنها فراری ۵۱۲S

فروش تنها فراری ۵۱۲S [ویدئو]

آقای James Glickenhaus که در میان کلکسیونرها بخاطر داشتن دوقلوهای P4/5 فراری مشهور است، توانست با مبلغی نامعلوم تنها دستگاه موجود از فراری ۵۱۲S Modulo را از پنین فارینا خریداری کند . . .

۵۱۲S خودرویی مفهومی بود که نخستین رونمایی آن در سال ۱۹۷۰ و در نمایشگاه ژنو صورت گرفت. همچون اکثر مفهومی های دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی، ۵۱۲S نیز ظاهری تند و تیز (!) و انبوهی از خطوط شکسته دارد. طول کلی این خودرو ۴.۲ متر و عرضش به حدود ۲.۰ متر میرسد ولی ارتفاع آن فوق العاده کم و تنها ۹۳۵ میلیمترست.

در نمای ظاهری می توان دید که ۵۱۲S دو ویژگی خاص دارد؛ یکی پوشانده شدن هر چهارچرخ خودرو و دیگری نیز وجود ۲۴ محفظه کوچکی است که روی کاور انجین و در دو ردیف ۱۲ تایی تعبیه شده.

برای نشستن روی صندلی های ۵۱۲S باید درب کابین را بصورت کشویی و روبه جلو باز کرد؛ این درب بزرگ بصورت یکپارچه ای شیشه های کناری، قسمتی از سقف و حتی شیشه جلویی خودرو را به هم متصل کرده است. با داشتن فاصله محوری ۲.۴ متری، کابین این خودرو فضایی بزرگ و جادار دارد البته تا زمانیکه درب کابین باز باشد! با بسته شدن درب کابین دیگر راهی برای تنفس مستقیم هوای بیرون نمی ماند چون ۵۱۲S هیچ پنجره ای ندارد.

پیشرانه ۵۱۲S یک انجین ۵.۰ لیتری V12 است که قدرت ۵۵۰ اسبی آن با کمک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل می شود. شتاب صفر تا ۹۶ این ایتالیایی ۹۰۰ کیلوگرمی ۳.۱ ثانیه بوده و حداکثر سرعتش نیز بصورت تئوری به حدود ۳۵۵ کیلومتر برساعت می رسد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.