فروش بیش از ۳ میلیون دستگاهی اسپرینتر در ۲۰ سال

فروش بیش از ۳ میلیون دستگاهی اسپرینتر در ۲۰ سال

اسپرینتر از سال ۱۹۹۵ که به بازار عرضه شد همواره ون موفقی بوده است و سود خوبی را عاید مرسدس بنز کرده است. دو دهه‌ی بعد، این برند شهیر بیش از ۳ میلیون دستگاه اسپرینتر را در جهان تحویل مشتریان داده و بنابراین مرسدس بنز چرا این موفقیت را جشن نگیرد؟! این ون بزرگ در چندین کشور ازجمله آلمان، چین، آفریقای جنوبی و آرژانتین حاکم بلامنازع بازار است اما بازار ایالات‌متحده دومین بازار بزرگ این خودرو است.

رئیس بخش ون‌های مرسدس بنز Volker Mornhinweg می‌گوید:

فروش سه‌میلیونی در ۲۰ سال نشان از موفقیت دارد. اسپرینتر پایه‌گذار سگمنت های ون‌های بزرگ است و تا امروز هم بسیار موفق ظاهر شده است.

در سال ۲۰۱۵، فروش ۱۹۴۲۰۰ دستگاهی جدای از ۲۸۶۰۰ نمونه فروخته‌شده در ایالات‌متحده رشدی ۱۱ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد. ۲۸۰۰۰ دستگاه نیز تحویل مشتریان وطنی مرسدس شده که حاکی از رشد ۱۰ درصدی آن است.

اسپرینتر در شش نقطه‌ی جهان ساخته می‌شود: دوسلدورف و لوفیکسفلد آلمان، چارلستون کارولینای جنوبی، بویرس آیرس آرژانتین، فوژا چین و نیژنی روسیه.

مرسدس بنز که برای ارائه‌ی نسل آینده‌ی این خودرو آماده می‌شود، سایت تولیدی جدیدی را در چارلستون و با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری احداث خواهد کرد. دوسلدورف و لوفیکسفلد هم تحت پروسه‌ی مدرنیزه شدن قرار خواهند گرفت که برای مرسدس بنز ۴۵۰ میلیون دلاری خرج خواهد داشت.

شایان ذکر است مدل‌های ۲۰۱۶ اسپرینتر در دو مدل سقف نرمال و بلند عرضه‌شده و مدل سقف نرمال از پیشرانه‌ای ۲.۱ لیتری و ۴ سیلندر سود می‌برد که ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتون متر گشتاور دارد.

برای مدل با سقف بلند پیشرانه‌ی ۳ لیتری و ۶ سیلندر قابل سفارش است که ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتون متر نیرو تولید می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.