فروش بیشتر ب‌ام‌و i8 از آکورا NSX علیرغم خاتمهٔ تولید!

فروش بیشتر ب‌ام‌و i8 از آکورا NSX علیرغم خاتمهٔ تولید!

هرچند ب‌ام‌و i8 نصف آکورا NSX سیلندر و تقریباً دوسوم آن قدرت دارد اما در بازار در سال ۲۰۲۰ از آن پیشی گرفته است. البته این دو ماشین علیرغم اختلاف در قدرت، از لحاظ‌های دیگری بسیار به هم شبیه هستند زیرا هردو محصول برتری برای سازندگانشان هستند، هردو از ترکیب موتور وسط استفاده می‌کنند، هردو صرفاً با قوای محرکهٔ هیبریدی عرضه می‌شوند و هردو قیمتی در حدود ۱۵۰ هزار دلار دارند. بااین‌حال، چیزی که برای NSX شرم‌آور است این است که ب‌ام‌و تنها در نیمی از سال ۲۰۲۰ تولید شد ولی بااین‌وجود در آمریکا فروش بیشتری نسبت به رقیب ژاپنی خود داشته است.

سال گذشته فروش ب‌ام‌و i8 در آمریکا ۱۹۲ دستگاه بوده درحالی‌که آکورا تنها ۱۲۸ دستگاه از NSX را به فروش رسانده است. فروش کمتر از خودروی هم‌قیمتی که در شُرف خروج از بازار است و فروش چندانی هم ندارد خود به‌خوبی گویای محبوبیت NSX در بین خریداران است. علاوه بر این، فروش سوپراسپرت هوندا در سال ۲۰۱۹ نیز در آمریکا تنها ۲۳۸ دستگاه بود درحالی‌که ب‌ام‌و سالانه به‌طور متوسط حدود هزار دستگاه i8 میفروخت و در سال ۲۰۱۵ با ۲۲۰۰ دستگاه به بیشترین فروش خود در آمریکا دست یافت. برای مقایسه، بیشترین فروش نسل کنونی NSX در آمریکا در سال ۲۰۱۷ و ۵۸۱ دستگاه بوده است.

فروش آکورا NSX در مقایسه با سوپراسپرت‌های بنزینی هم هرگز خوب نیست. به‌عنوان‌مثال، سال گذشته آئودی موفق به فروش ۵۸۳ دستگاه R8 در آمریکا شد، مرسدس نزدیک به ۲۴۰۰ دستگاه AMG GT فروخت و فروش پورشه ۹۱۱ نیز فقط در سه‌ماههٔ پایانی سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۴۰۰ دستگاه بوده است. بااین‌حال NSX در از لحاظ پرفورمنس قطعاً از i8 بهتر است زیرا از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۵۸۰ اسب بخار استفاده می‌کند درحالی‌که قوای محرکهٔ سوپراسپرت ب‌ام‌و با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر و دو موتور الکتریکی تنها ۳۷۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. درنتیجه، NSX ظرف ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که یک ثانیه از i8 بیشتر است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.