فروش آخرین مدل ویرون بوگاتی

فروش آخرین مدل ویرون بوگاتی

آخرین دستگاه از ۴۵۰ دستگاه خودروی افسانه ای و رکوردشکن بوگاتی ویرون نیز به فروش رسید و دیگر از این خودروی سوپراسپرت، مدل و نسخه ای تولید نخواهد شد.

ده سال از ورود ویرون به دنیای سوپراسپرتها و جابجایی رکوردهای سرعت و شتاب می‌گذرد. با این وجود هنوز خودروهای تولیدی نتوانسته‌اند، جایگاه آن را به خطر بیاندازند. ویرون یکی از نمادین‌ترین خودروهای تاریخ است که با دستور فردیناند پچ، مدیر فولکس واگن، به‌عنوان سریع‌ترین، پرشتاب‌ترین و بهترین هایپرکار تاریخ به دنیا پاگذاشت. خودرویی که بتواند به سرعت‌های بالای ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و در عین حال برای رفتن به میهمانی یا اپرا هم به اندازه کافی رام و راحت باشد.

ویرون از یک پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸.۰ لیتری با چهار توربوشارژر مجزا سود می‌برد که ۱۰۰۱ اسب بخار نیروی تولیدی آن است. نهایت سرعت این مدل هم ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. اما اگر به نسخه عادی ویرون نمی‌توانید اکتفا کنید، نسخه سوپراسپرت آن با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت و بیشینه سرعت ۴۳۰ کیلومتر بر ساعت را انتخاب کنید. مدل‌های گرند اسپرت هم در مدل تارگا می‌توانند به سرعت ۳۶۹ کیلومتر بر ساعت با سقف باز و ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت با سقف بسته دست یابند.

از میان ۴۵۰ دستگاه ویرون فروخته شده، ۳۰۰ دستگاهان از نوع کوپه با سقف ثابت و ۱۵۰ دستگاه از نوع گرنداسپرت بودند. آخرین دستگاه از این خودرو متعلق به یک مشتری از خاورمیانه است و البته پیش از تحویل در نمایشگاه ژنو به نمایش گذاشته می‌شود.

در حال حاضر بوگاتی روی تولید نسل بعدی و جانشین این خودرو با نام شیرون تمرکز کرده که قدرتی ۱۵۰۰ اسب بخاری و سقف سرعت ۴۶۳ کیلومتر بر ساعتی را هدف قرار داده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.