فرایند عجیب تعویض روغن بوگاتی ویرون!

فرایند عجیب تعویض روغن بوگاتی ویرون!

تعویض روغن خودرو یکی از ساده‌ترین وظایف نگهداری است که می‌توان انجام داد و بی‌شک همه‌ی ما چندین و چند بار این کار را در تعویض‌روغنی‌ها مشاهده کرده‌ایم. اگرچه تعویض روغن اکثر خودروها خیلی سخت نیست اما بوگاتی ویرون خودروی ساده‌ای نیست!

در یک بررسی عملی که توسط Royalty Exotic Cars انجام شده، مدیرعامل این شرکت هوستون کروستا و تیمش اقدام به تعویض روغن یک دستگاه بوگاتی ویرون می‌کنند. اکثر مالکان احتمالاً این کار را در نمایندگی انجام می‌دهند اما کروستا هزینه ۲۱ هزار دلاری تعویض روغن را در جیبش گذاشته و البته ۲۷ ساعت موردنیاز برای تعویض روغن ویرون را نیز نادیده می‌گیرد.

این هزینه حتی برای ویرون کاملاً گزاف بوده اما فرایند تعویض روغن خودرو به سادگی تعویض فیلتر و سرازیر شدن روغن پیشرانه به سمت زمین نیست! بجای این کار پانل‌های زیر بدنه کاملاً جدا شوند.

این تازه اول کار است زیرا چرخ‌های عقب نیز باید باز شوند. از اینجا به بعد بخش داخلی فیبر کربنی که چرخ روی آن سوار می‌شود نیز باز شده تا به پیچ و مهره‌های پنهان در زیر بدنه رسید. پس از باز کردن این بخش‌ها باید به قطعات دیگری رسید که آن‌ها نیز باز خواهند شد! این قطعات شامل اسپویلر عقب و پوشش فیبر کربنی پیشرانه هستند. آخرین قطعه‌ای که جدا می‌شود بزرگ‌تر بوده و شامل بخش‌هایی از نمای عقب ویرون است.

خب حالا که پیشرانه کاملاً مشخص شده کروستا فیلترهای هوا را جدا کرده و سپس به روغن می‌رسد. حتی این کار هم ساده نیست زیرا ویرون دارای ۱۶ پیچ روغن متفاوتی است که باید باز شوند! پس از خالی شدن روغن مالک باید فیلتر قدیمی را دور انداخته و نمونه‌ای جدید را به جایش ببندد.

پس از بستن تمامی قطعات و مطمئن شدن از درست بودن عملکرد آن‌ها کروستا به دوستش می‌گوید این فرایند به اندازه‌ای که انتظار داشتند بد نبوده است! اوضاع در زمان شروع به کار بسیار سخت به نظر می‌رسیده اما همه‌چیز در زمانی که پوشش پیشرانه جدا شده سرراست و ساده بوده است. با این وجود این وظیفه‌ای نیست که شما بتوانید انجامش دهید!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.