فرانسوی‌ها به دنبال حذف گوسن از سکان‌داری رنو

فرانسوی‌ها به دنبال حذف گوسن از سکان‌داری رنو

پس از بازداشت کارلوس گوسن در ژاپن و زیر سؤال رفتن عملکرد او، وزیر اقتصاد فرانسه می‌گوید دیگر علاقه‌ای به حضور گوسن در مدیریت رنو وجود ندارد.

برونو له مایر در مصاحبه با اصحاب رسانه اعلام کرده گوسن دیگر در جایگاه مدیریت و هدایت رنو قرار ندارد. شایان ذکر است دولت فرانسه مالک ۱۵ درصد سهام رنو است.

هیئت‌مدیره رنو طی چند ساعت آینده جلسه‌ای برگزار خواهند کرد تا درباره‌ی جایگزین احتمالی گوسن به عنوان مدیر اجرایی بحث کنند. بنا به گفته‌ی له مایر، مدیر ارشد عملیات رنو آقای تیری بولور شاید به این سمت گمارده شود.

له مایر گفته است:

ما باید در سریع‌ترین زمان ممکن ساختار مدیریت موقتی را انتخاب کنیم.

با این وجود رنو همچنان گوسن را به عنوان مرد شماره یک خود و لااقل به عنوان رئیس و مدیر اجرایی موقت حفظ می‌کند. چند روز پیش به‌طور ناگهانی خبرهایی درباره‌ی بازداشت گوسن در ژاپن به خاطر گزارش نادرست درآمد خود منتشر شد. رسانه‌های ژاپنی ادعا کرده‌اند او حدود ۴۴ میلیون دلار از درآمد خود در طی ۵ سال گذشته را گزارش نکرده و همچنین برخی قوانین مالی ژاپن را نیز نقض کرده است. یکی از اعضای هیئت‌مدیره‌ی نیسان آقای گرگ کلی نیز به خاطر همکاری با گوسن و کم اظهاری درآمد بازداشت شده است.

نیسان در بیانیه‌ای اعلام کرده است:

بررسی‌ها نشان داد در طی چند سال گذشته گوسن و کلی گزارش نادرستی درباره‌ی درآمدهای خود به مقامات بازار بورس ژاپن ارائه کرده‌اند تا به این منظور رقم واقعی درآمد گوسن مشخص نشود.

گوسن نفر اول نیسان و میتسوبیشی هم بوده اما این دو خودروساز در حال اخراج او از این سمت‌ها هستند. گزارش اقدامات خلاف قانون گوسن پس از بررسی‌های داخلی نیسان که پس از یک افشاگری شروع شد به بیرون درز کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.