فراری SP48 یونیکا؛ تک نمونه از F8 معرفی شد

فراری SP48 یونیکا؛ تک نمونه از F8 معرفی شد

نسخه‌ی سفارشی از فراری F8 تریبیوتو با طراحی نزدیک به روما و SF90 تولید شده است. این خودروی فاقد شیشه‌ی عقب، طرح بدنه‌ی اختصاصی دارد.

مدل‌های خاص و تک نمونه از فراری، به‌ندرت عرضه می‌شوند اما ارزش بسیار بالایی دارند. چنین خودروهایی، معمولا به سفارش یکی از مشتریان باسابقه‌ی فراری ساخته می‌شوند و از نظر قیمت یا مشخصات خریدار، محرمانه هستند. در سال‌های اخیر، فراری اومولگاتا و BR20 با چنین شرایطی تولید شدند.

فراری SP48 یونیکا با پیشرانه‌ی V8 مشابه F8 تریبیوتو عرضه شده اما طراحی این خودرو، با نظارت مهندسان شرکا سازنده و طبق سلیقه‌ی مشتری به اتمام رسیده است تا اختصاصی و منحصر به فرد باشد. در نمای اصلی به سختی می‌توان شباهت یونیکا با F8 را تشخیص داد؛ درحالی‌که تحت تاثیر روما و SF90 به نظر می‌رسد.

در عقب تفاوت بیشتری بین یونیکا و دیگر تولیدات فراری دیده می‌شود. حذف شیشه‌، حس اسپرت خودرو را افزایش داده و طرح روی سقف با حالتی خلاقانه، در حفره‌های انتهای بدنه تکرار شده است. ترکیب رنگ نارنجی و سیاه در محل اتصال شیشه و سقف به خوبی دیده می‌شود.

هنوز تصویر واضحی از کابین خودرو منتشر نشده اما فیلم کوتاه موجود در یوتیوب، تفاوت‌هایی اندک با F8 را نشان می‌دهد. یونیکا یک خودروی اختصاصی است و به همین دلیل عبارت “SP48 Unica” را در نقاط مختلف اتاق، خصوصا روی داشبورد مقابل سرنشین کنار راننده دارد. روی صندلی‌های چرم آلکانتارا نیز، طرح لیزری شبیه به سقف دیده می‌شود.

خودروهای کلکسیونی فراری، معمولا از نظر فنی تفاوتی با مدل اصلی ندارند. با این فرض، می‌توان اطمینان داشت SP48 یونیکا مجهز به پیشرانه‌ی توئین توربوشارژ  ۳/۹ لیتری V8 با قدرت ۷۱۰ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتن‌متر باشد. فراری F8 تربیوتو با چنین محرکی، در زمان ۲/۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتر برساعت ارائه می‌کند.

هویت مالک و قیمت نهایی SP48 یونیکا محرمانه است اما می‌توان احتمال داد، دو تا سه برابر F8 تربیوتو با آستانه قیمت ۲۸۰ هزار دلار، هزینه خرید داشته باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
15 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.