فراری SF90 با ثبت شتاب ۲ ثانیه، سریع‌ترین خودروی آزمایشی کارانددرایور

فراری SF90 با ثبت شتاب ۲ ثانیه، سریع‌ترین خودروی آزمایشی کارانددرایور

فراری SF90 استراداله سریع‌ترین خودرویی لقب گرفته که کارانددرایور تاکنون آزمایش کرده است. به مدت هفت سال، این رکورد در اختیار پورشه ۹۱۸ اسپایدر بود که در ماه می ۲۰۱۴ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را ظرف ۲.۱ ثانیه ثبت کرد اما حالا فراری SF90 در آزمایش اخیر کارانددرایور در پیست ایندیاناپلیس، ظرف تنها ۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و رکورد قبلی را شکسته است.

البته این آزمایش با رول‌اوت ۱ فوتی انجام گرفته و بنابراین بعید به نظر می‌رسد که خریداران SF90 در شرایط عادی بتوانند چنین شتابی را ثبت کنند. درهرحال، در همین آزمایش، سوپرکار هیبریدی فراری ظرف ۰.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ظرف ۴.۴ ثانیه به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۹.۵ ثانیه طی کرده که در اینجا هم از تایم ۴۰۰ متر ۹.۷ ثانیه‌ای پورشه ۹۱۸ بهتر بوده است. بااین‌حال، رکورد سریع‌ترین خودرو در مسافت ۴۰۰ متر در آزمایش‌های کارانددرایور همچنان در اختیار بوگاتی شیرون اسپرت با ۹.۴ ثانیه است.

SF90 هم مثل پورشه ۹۱۸ از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی استفاده می‌کند اما درحالی‌که پورشه برای به حرکت درآوردن چرخ‌های جلو فقط یک موتور داشت، فراری در جلو به دو موتور ۱۳۵ اسب بخاری مجهز است. علاوه بر این، یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۷۸۰ اسب بخار قدرت، یک موتور الکتریکی دیگر و یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه هم از دیگر قسمت‌های قوای محرکهٔ SF90 هستند. این قطعات باهم کار می‌کنند تا مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل دهند.

شاید طرفداران تسلا رکورد شتاب را از آن مدل S پلاد بدانند اما تا زمانی که این سدان الکتریکی توسط کارانددرایور آزمایش نشود، فراری پادشاه است. در مسافت ۴۰۰ متر نیز در زمانی که تسلا برای آماده‌سازی قوای محرکهٔ خود و آماده کردن حالت یوزپلنگ نیاز دارد، فراری به پایان ۴۰۰ متر رسیده است. البته چنین پرفورمنسی ارزان به دست نمی‌آید زیرا قیمت SF90 استراداله از ۵۱۳,۸۵۰ دلار آغاز می‌شود اما باید توجه داشت که پورشه ۷۱۸ اسپایدر قیمت بیش از ۸۰۰ هزار دلار داشت و برای خرید یک بوگاتی شیرون اسپرت باید بیش از ۳ میلیون دلار پرداخت کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.