فراری F8 تریبوتو، خودرویی نه چندان جدید!

فراری F8 تریبوتو، خودرویی نه چندان جدید!

فراری F8 تریبوتو یکی از خبرسازترین خودروهای نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ بود که جایگزین ۴۸۸ GTB محسوب می‌شود. این خودرو در مقایسه با نسل پیشین کاهش وزن احساس‌برانگیزی داشته و قدرت و گشتاور پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی آن به ترتیب برابر با ۷۲۰ اسب بخار و ۷۷۰ نیوتون متر می‌باشد. این سوپرکار ایتالیایی تنها در عرض ۲.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر آن نیز تنها ۷.۸ ثانیه است. سقف سرعت F8 تریبوتو نیز ۳۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

اگرچه F8 تریبوتو ویژگی‌های جدید زیادی دارد اما وضعیت آن به عنوان جایگزین ۴۸۸ و نه خودرویی کاملاً جدید سؤالات زیادی را به وجود آورده است. چرا فراری خودرویی را تولید کرده که جایگزین خودرویی است که آن خودرو هم جایگزین یک خودروی ۱۰ ساله می‌باشد؟!

مدیر فنی ارشد فراری در مصاحبه با رود اند تراک به برخی از این سؤالات پاسخ داده است. به عنوان مقدمه‌ای کوتاه باید دانست اسب رقصان ایتالیا در حال تست نسخه‌ی هیبریدی ۴۸۸ و قبل از نمایشگاه ژنو رویت شده است. حدس زده می‌شد جایگزین ۴۸۸ احتمالاً قوای محرکه‌ی الکتریکی شده خواهد داشت و زیرساختی جدید برای محصولات آتی فراری با قوای محرکه‌ی هیبریدی خواهد بود.

البته مدیر فراری می‌گوید این خودروساز بجای هیبریدی سازی F8 روی کاربری روزمره تمرکز بیشتری داشته است و به همین خاطر بجای تولید خودرویی کاملاً جدید، فراری ۴۸۸ ارتقا یافته تا در جایگاهی بین GTB فعلی و پیستا قرار گیرد.

خبر خوب اینکه محصول هیبریدی فراری کاملاً جدید خواهد بود و روی پرفورمنس پیست تمرکز خواهد داشت. مدیرعامل فراری نیز تأیید کرده این خودروی هیبریدی در دو تا سه ماه آینده از راه خواهد رسید.

جدای از این‌ها، فراری F8 تریبوتو علاوه بر پرفورمنسی قابل‌توجه، راندمان آئرودینامیکی بسیار بهتری در مقایسه با ۴۸۸ GTB داشته و در واقع ۱۵ درصد بهتر است. این خودروی جدید اگرچه کاملاً جدید نیست اما نسبت به پدر خود بهبودهای قابل‌توجهی داشته است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 15 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.