فراری F2003-GA مایکل شوماخر با بهایی نجومی حراج می‌شود

فراری F2003-GA مایکل شوماخر با بهایی نجومی حراج می‌شود

مایکل شوماخر یکی از اسطوره‌های فراموش‌نشدنی فرمول یک به شمار می‌رود و هم‌اکنون بخش مهمی از تاریخ این مسابقات در حراجی RM ساتبیز حراج خواهد شد. در واقع قرار است یک دستگاه فراری F2003-GA مدل ۲۰۰۳ به فروش برسد. این خودروی فرمول یک که با شماره شاسی ۲۲۹ شناخته می‌شود ۵ بار باعث پیروزی شوماخر و ۲ بار باعث قرارگیری او در بین ۳ راننده اول شد. در نهایت نیز شوماخر با این خودرو توانست قهرمانی فصل ۲۰۰۳ مسابقات فرمول یک را کسب کند.

علیرغم اینکه خودروی موردبحث موفقیت قابل‌توجهی کسب کرده اما پیروزی‌های آن همیشگی نبوده‌اند. طراحی F2003-GA به گونه‌ای بوده که از سوخت خود برای ایجاد مرکز ثقل در بخش عقب خودرو استفاده کرده تا از داغ شدن لاستیک‌های جلو در دماهای بالای پیست جلوگیری شود. همچنین گاهی اوقات مرکز ثقل به بخش جلو منتقل می‌شد تا لاستیک‌های عقب حفظ شوند؛ اما طراحی خودرو در دقیقه آخر به خاطر تغییر قوانین مسابقات دستخوش تغییر شد و تیم‌های فرمول یک نتوانستند بین کوالیفایینگ و استارت مسابقه سوخت‌گیری کنند.

به این ترتیب F2003-GA مایکل شوماخر در فصل ۲۰۰۳ آخرین مسابقه خود را تجربه کرد. علیرغم رقابت فشرده‌ای که شوماخر به رقبایی همچون خوان پابلو مونتویا و کیمی رایکونن داشت، این خودرو تنها یکی از ۴ خودروی دوران شوماخر بود که ۵ پیروزی یا بیشتر را کسب کرد. همچنین F2003-GA به شوماخر کمک کرد تا رکوردی که چندین دهه قبل توسط خوان مانوئل فانجیو ثبت شده بود بشکند و ششمین قهرمانی جهان را کسب کند.

این خودروی مسابقه‌ای از زمان بازنشستگی تاکنون تنها ۲۳۸ کیلومتر کار کرده است و همان‌طور که در ویدئوی منتشر شده دیده می‌شود گاهی اوقات میک شوماخر فرزند مایکل پشت فرمان آن نشسته است. میک هم‌اکنون در تیم فرمول یک هاس حضور دارد. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۱۰ سیلندر ۳ لیتری است که می‌تواند تا دور ۱۹ هزار غرش کرده و قدرت ۸۴۵ اسب بخاری تولید کند. خودرو و پیشرانه آن در سال جاری توسط بخش فرمول یک فراری بازنگری شده است. حراجی RM ساتبیز تخمین می‌زند فراری موردبحث با قیمتی بین ۷.۵ تا ۹.۵ میلیون دلار به فروش برسد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.