فراری پوروسانگوئه شهریورماه با پیشرانه V12 تنفس طبیعی معرفی می‌شود

فراری پوروسانگوئه شهریورماه با پیشرانه V12 تنفس طبیعی معرفی می‌شود

شهریور ۹۷ فراری تولید شاسی‌بلند پورسانگ را در مراسم ویژه خود اعلام کرد. حدود ۴ سال گذشته و این محصول هنوز معرفی نشده اما با پرده‌برداری رسمی از پورسانگ فاصله چندانی نداریم. این خودروساز ایتالیایی در شهریور ۱۴۰۱ اولین شاسی‌بلند تاریخ خود را با پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی معرفی خواهد کرد. این را فراری به‌صورت رسمی در مراسم خود اعلام کرده است. فراری تلاش دارد پورسانگ را خودرویی انحصاری نگه دارد و این کار را با سهم زیر ۲۰ درصدی از کل فروش سالانه انجام خواهد داد؛ به عبارت دیگر، از هر ۵ خودروی فروخته شده فراری در سال ۲۰۲۳ فقط ۱ خودرو از نوع شاسی‌بلند خواهد بود. ایتالیایی‌ها همچنین روی استفاده از واژه شاسی‌بلند یا SUV برای پورسانگ تأکید دارند و فقط می‌گویند این خودرو شبیه هیچ خودروی دیگری نخواهد بود.

پورسانگ یک محصول ۱۲ سیلندر ناب خواهد بود و  به‌صورت طبیعی نفس خواهد کشید. با توجه به قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه در دنیا، تولید یک خودروی ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی تا چند سال آینده، مسرت بخش است. اگرچه پورسانگ سهم حدود ۲۰ درصدی از کل فروش سالانه فراری را به خود اختصاص خواهد داد اما محصولات سری آیکنا و هایپرکار جدید این خودروساز بسیار خاص‌تر خواهند بود. فراری می‌گوید این خودروها کمتر از ۵ درصد کل فروشش را تشکیل خواهند داد درحالی‌که سهم خودروهای سری خاص همچون ۸۱۲ کامپتیزیونه و ۸۱۲ کامپتیزیونه A حدود ۱۰ درصد خواهد بود.

۶۰ درصد تمامی محصولات فراری تا سال ۲۰۲۶ از قوای محرکه هیبریدی و تمام الکتریکی استفاده خواهند کرد و ۴۰ درصد باقی مانده نیز از نوع درون‌سوز خواهند بود. فراری به قدرت تولیدی پورسانگ اشاره نمی‌کند اما می‌دانیم این نیروگاه در ۸۱۲ کامپتیزیونه قدرت ۸۳۰ اسبی دارد. مارانللویی ها با تولید پورسانگ به برندهایی همچون بنتلی، رولزرویس، استون مارتین و لامبورگینی خواهند پیوست. مک لارن هم ظاهراً پس از انکارهای فراوان به این راه پیوسته و تا پایان دهه جاری میلادی شاسی‌بلند خود را معرفی خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.