فراری می تواند خودروی الکتریکی هیجان انگیزی بسازد

فراری می تواند خودروی الکتریکی هیجان انگیزی بسازد

مدیرعامل جدید فراری می‌گوید که این شرکت به دلیل درک عمیق از دینامیک خودرو و مهارت در ساخت محصولات اسپرت، بدون توجه به وزن اضافی باتری می‌تواند خودروی الکتریکی هیجان‌انگیزی بسازد.

بندتو ویگنا، مدیرعامل فراری که اخیراً به این سمت منصوب شده است، فکر می‌کند که خودروساز ایتالیایی «درکی عمیق» از دینامیک خودرو دارد و می‌تواند با وجود وزن اضافی باتری، یک خودروی الکتریکی هیجان‌انگیز بسازد.

ویگنا در مصاحبه‌ای به CNBC گفت:

از نظر رانندگی و دینامیک خودرو، ما می‌توانیم این وزن اضافی را مدیریت کنیم. درست است که ما چند صد کیلوگرم بیشتر از یک خودروی احتراق داخلی معمولی برای همان نوع اسب بخار (قدرت) داریم، اما چیزی که واقعاً به من اطمینان می‌دهد این واقعیت است که ما درک عمیقی از دینامیک خودرو داریم.

به گزارش carscoops، ویگنا پس از ترک یک شرکت فناوری اروپایی به شرکت فراری پیوست و وظیفه هدایت این خودروساز به عصر جدید الکتریکی را بر عهده گرفت. مدیرعامل جدید فراری از این تجربه استفاده کرد و توضیح داد که سازنده سوپراسپرت ایتالیایی هم‌اکنون خودروهای هیجان‌انگیزی را علیرغم محدودیت‌های تولید فعلی می‌سازد.

ویگنا گفت:

دنیای امروزی را در نظر بگیرید؛ بسیاری از خودروها کم و بیش، به تراشه‌های الکترونیکی مشابهی دسترسی دارند. اما ما در فراری… مهندسان فراری می‌توانند چیزی منحصر به فرد و متمایز ارائه دهند.

ویگنا علیرغم خوش‌بینی‌اش، همچنان به آینده نگاه می‌کرد و اعتراف کرد که انتقال به فناوری خودروی برقی «یک چالش» خواهد بود. با این حال، ویگنا استدلال کرد که این فرصتی برای ساختن محصولی جدید و هیجان‌انگیز و مشخصاً فراری با وجود نداشتن پیشرانه V۱۲ در زیر کاپوت خواهد بود.

خودروساز ایتالیایی هم‌اکنون دو خودروی پلاگین هیبریدی از جمله ۲۹۶ GTB و SF90 استراداله را تولید می‌کند و قصد دارد اولین خودروی تمام الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۵ رونمایی کند. فراری تا سال ۲۰۲۶ قصد دارد ۵۵ درصد از خط تولید خود را به خودروی هیبریدی و پنج درصد خودروی کاملا برقی و فقط ۴۰ درصد خودروی احتراق داخلی اختصاص دهد.

برقی شدن فراری درست از آن تاریخ (سال ۲۰۲۶) سرعت می‌گیرد. این خودروساز انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ خودروهای احتراق داخلی تنها ۲۰ درصد از خط تولید را تشکیل دهند. در همین حال، خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی هر کدام ۴۰ درصد از خط تولید را در آن زمان تشکیل خواهند داد.

به منظور اطمینان از این‌که خودروهای برقی به اندازه کافی خوب باشند که بتوانند نشان فراری را با خود حمل کنند و دینامیک رانندگی آن‌ها تا حد امکان عالی باشد، این شرکت باتری‌ها را در مارانلو ایتالیا تولید خواهد کرد.

مسئولان فراری قبلاً گفته بودند که «ماژول‌های باتری دست‌ساز این شرکت در فرآیندی با تمرکز بر کاهش وزن خودرو در شاسی خودروها ادغام خواهند شد».

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.