فراری مشکلی با ممنوعیت فروش خودروهای درون‌سوز ندارد!

فراری مشکلی با ممنوعیت فروش خودروهای درون‌سوز ندارد!

فراری تا سال ۲۰۲۵ خودرویی تمام الکتریکی تولید نخواهد کرد اما در واقع درباره عصر تمام الکتریکی صنعت خودرو در آینده‌ای نه چندان دور هیجان‌زده است. اگر به خاطر بیاورید کمیسیون اروپا طرح پر سر و صدایی برای ممنوعیت فروش خودروهای درون‌سوز از سال ۲۰۳۵ را مطرح کرده که واکنش‌های زیادی را در بر داشته است.

مدیران مارانللو کاملاً با این پیشنهاد موافق هستند. این برنامه برای اینکه عملیاتی شود باید توسط اعضای اتحادیه اروپا تائید گردد. جان الکان مدیرعامل فراری فرصت ممنوعیت فروش خودروهای درون‌سوز را یک فرصت برای الکتریکی سازی و استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و تکنولوژی‌هایی می‌داند که به شرکت اجازه می‌دهند تا محصولات متمایزتر و خاص‌تری بسازد.

مرد شماره یک فراری در مصاحبه با تحلیلگران صنعت خودرو از قانون جدید ممنوعیت فروش خودروهای درون‌سوز استقبال کرده است. این یک خبر جالب از شرکتی است که معمولاً به خاطر پیشرانه‌های بنزینی پرحجم به ویژه نیروگاه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی شناخته می‌شود. همین موضوع نشان می‌دهد که فراری تلاش‌های زیادی برای هماهنگی سبد محصولات خود با قوانین سخت‌گیرانه انجام می‌دهد.

فراری اقداماتی را برای الکتریکی سازی محصولاتش انجام داده و در ابتدا لافراری را معرفی نموده است. طی سال‌های اخیر نیز سوپرکار جذاب SF90 استراداله با پیشرانه ۸ سیلندر هیبریدی خبرساز شده و چند هفته پیش نیز ۲۹۶ GTB با پیشرانه ۶ سیلندر هیبریدی پدیدار شده است. سال آینده نیز پورسانگ به عنوان اولین شاسی‌بلند تاریخ فراری تولید خواهد شد و انتظار می‌رود این خودرو نیز قوای محرکه هیبریدی داشته باشد. هایپرکار پرچم‌دار فراری نیز طی سال‌های آتی از نیروگاهی الکتریکی شده سود خواهد برد.

به جرات می‌توان گفت نفس پیشرانه‌های درون‌سوز به شماره افتاده است. اگرچه پیشرانه ۱۲ سیلندر فراری فعلاً حذف نخواهد شد اما قطعاً از سیستم‌های هیبریدی در آن استفاده خواهد شد.

قوای محرکه ۶ سیلندر پلاگین هیبریدی ۲۹۶ GTB نشانه‌ای از کم‌حجم شدن پیشرانه‌ها و استفاده از سیستم هیبریدی در آن‌ها می‌باشد. ما احتمالاً همین روند را در محصولات آتی فراری نیز خواهیم دید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.