فراخوان ۱ میلیون تسلا برای رفع مشکل پنجره‌های توقف ناپذیر

فراخوان ۱ میلیون تسلا برای رفع مشکل پنجره‌های توقف ناپذیر

تسلا یک فراخوان بزرگ را برای ۱ میلیون دستگاه از محصولات خود اعلام کرده است که ظاهرا از مشکلی در سیستم شیشه‌های برقی خودکارشان رنج می‌برند. شیشه‌های خوکار این خودروها باید به‌محض تشخیص یک مانع در راه بسته‌شدن، متوقف شوند تا از قطع کردن انگشت کاربران یا گیرکردن سر کودکان جلوگیری کنند اما با وجود این اختلال، ممکن است خطراتی جبران‌ناپذیر برای مشتریان تسلا به وجود بیاید.

خودروهای این فراخوان شامل تسلا مدل ۳ مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲، مدل Y مدل ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ و مدل X و مدل S مدل ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ می‌شود. براساس اطلاعاتی از «سازمان ملی امنیت بزرگراه‌ها و ترافیک آمریکا»، یک شیشه در حال بسته‌شدن ممکن است نیروی زیادی وارد کند و پیش از واکنش راننده یا دیگر سرنشینان، به آن‌ها آسیب برساند. سازمان یادشده، این دسته از خودروها را در رعایت پیش‌نیاز مقرر اصل ۱۱۸ «استاندارد فدرال ایمنی وسایل‌نقلیه» موسوم‌به «سیستم‌های پنجره برقی» شکست خورده می‌داند.

تسلا برای حل این مشکل از به‌روزرسانی‌های ازراه‌دور، «OTA»، خود نیز استفاده خواهد کرد. محصولاتی که پس از ۱۳ سپتامبر سال جاری ساخته شده باشند، یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری از کارخانه دریافت خواهند کرد و بخشی از این فراخوان نخواهند بود.

این مشکل در طی «آزمایش تطابق تولید» تکنسین‌های تسلا در تاریخ ۱۹ تا ۲۳ آگوست سال جاری کشف شد. تکنسین‌ها در طول انجام این وارسی‌ها متوجه شدند که سیستم بازگشت خودکار شیشه‌های برقی محصولات این شرکت، پاسخ‌های متفاوت زیادی نسبت به تشخیص‌های اضطراری دارد. تسلا هنوز خبری از هیچ آسیب انسانی مرتبط با این مسئله گزارش نکرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.