فراخوان یک دستگاه بوگاتی شیرون بخاطر یک پیچ!

فراخوان یک دستگاه بوگاتی شیرون بخاطر یک پیچ!

موسسه NHTSA به چیزهای زیادی  متهم شده است اما تنها چیزی که NHTSA انجام نمی‌دهد آسان گرفتن به خودروسازان و بازی با جان رانندگان و سرنشینان است. هر فراخوان اعلامی بر اساس یافته‌ها و شواهد انجام می‌شود و هیچ‌چیزی بر پایه گمانه‌زنی صورت نمی‌گیرد؛ و هیچ مثالی بهتر از فراخوان یک دستگاه شیرون بخاطر باز شدن یک پیچ نمی‌تواند چنین سخت‌گیری‌ای را نشان دهد. این فراخوان ۲۸ مارس اعلام شده است و تنها یک دستگاه بوگاتی شیرون ۲۰۱۸ را شامل می‌شود. دلیل این فراخوان نیز یک پیچ است که شاید عملکرد ایمنی خودرو را تحت تأثیر قرار دهد. در متن این فراخوان آمده است:

در خلال بررسی‌های داخلی سیستم گشتاور آچار، یک پیچ فاقد مشخصات گشتاور مخصوص خود بوده است

به‌عبارت‌دیگر بوگاتی طی بررسی‌های داخلی فهمیده است که شاید یک پیچ در یک خودرو باز شود. زمانی که آن‌ها این موضوع را فهمیدند تمامی داده‌های پیچ‌های مربوط به شیرون های تولیدی را بررسی کردند و نهایتاً خودروی موردبحث را یافتند.

ذکر این نکته هم مهم است که فراخوان موردبحث نشان دهنده میزان دقت بوگاتی به جزئیات محصولاتش است. به نظر می‌رسد این خودروساز نه تنها سابقه میزان سفتی و شلی پیچ و مهره‌های محصولات خود را دارد بلکه حتی سابقه ابزارهای ویژه خود برای نصب قطعات مخصوص را نیز حفظ می‌کند. نکته احساس‌برانگیزتر اینکه در این فراخوان آمده است:

یکی از دو پیچ که بخش فریم جلویی را نگه می‌دارد ۵۰ درصد زیر گشتاور مخصوص (۹ نیوتون متر بجای ۱۹ نیوتون متر) بسته شده است

چنین دقتی واقعاً باورنکردنی است و حتی باعث می‌شود فکر کنیم چگونه این اتفاق رخ داده است.

به‌هرحال می‌توان گفت مالک این شیرون نگرانی چندانی درباره این فراخوان ندارد. همانند تمامی فراخوان‌های دیگر، بوگاتی بدون هرگونه هزینه‌ای این فراخوان را انجام خواهد داد اما برخلاف اکثر دیگر فراخوان‌ها، هزینه‌های حمل‌ونقل خودرو به مرکز سرویس را نیز پرداخت خواهد کرد. ما نمی‌دانیم حمل یک شیرون به مرکز سرویس بدون راندن آن چه هزینه‌ای در بردارند اما قطعاً ارزان نخواهد بود. این یک هزینه سنگین برای باز شدن پیچی است که طبق مشخصات خاص خود بسته نشده است…

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
16 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.