فراخوان گسترده و متنوع جنرال موتورز

فراخوان گسترده و متنوع جنرال موتورز

جنرال موتورز به دلیل وجود نقص در پیستون‌های کالیپر ترمز عقب حدود ۲۳۰ هزار خودرو در آمریکای شمالی فراخوانی را اعلام کرده است.

بنا به گفته‌ی این خودروساز، کروم کاری نامناسب پیستون‌های کالیپر ترمز عقب خودروهای یاد شده می‌تواند باعث ایجاد مشکل در سیستم هیدرولیک ترمز و متعاقب آن عملکرد نرم میدونی ترمز شود.

این کالیپرهای ترمز ساخت گروه ZF آلمان بوده و اخیراً باعث ایجاد فراخوان تقریباً مشابهی در ۱۵۴ هزار دستگاه از محصولات داج و جیپ شده‌اند.

در بیانیه‌ی فراخوان جنرال موتورز آمده است:

سازنده‌ی پیستون‌های ترمز مورد بحث نتوانسته آن‌ها را در فرایند تولید به‌طور کامل و صحیح کروم‌کاری کند. در این شرایط گاز هیدروژن می‌تواند در داخل پیستون باقی بماند.

ZF خبرهای مشابهی از وجود مشکل را در خودروهای آئودی، فولکس‌واگن و ب‌ام‌و دریافت کرده اما آگاه‌سازی جنرال موتورز از این مشکل تا ۱۴ ژوئن رخ نداده است.

فراخوان جنرال موتورز تعداد ۲۱۰۶۲۸ دستگاه خودرو را در آمریکا و ۱۹۳۸۵ دستگاه را در کانادا تحت تأثیر قرار داده است. این خودروها همگی مدل سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ از شورولت بولت، کروز، اکوئینکس، ایمپالا، مالیبو و ولت، بیوک لاکراس، کادیلاک XTS و جی ام سی تراین هستند.

این خودروساز آمریکایی می‌گوید از وقوع حادثه یا جراحتی که دلیلش مشکل یاد شده باشد آگاه نشده است. البته ترمزهای عقب این خودروها کاملاً بررسی می‌شوند و در صورت نیاز هرگونه گاز موجود در پیستون‌ها تخلیه خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.