فراخوان ون‌های فول سایز جنرال موتورز به خاطر احتمال آتش‌سوزی

فراخوان ون‌های فول سایز جنرال موتورز به خاطر احتمال آتش‌سوزی

آتش‌سوزی خودروها تجربه بسیار خطرناکی است و قطعاً هرگونه نقص مرتبط با این مشکل باید در اسرع وقت رفع شود. جدیدترین نگرانی دراین‌باره به جنرال موتورز مربوط می‌شود که در حال فراخوان برخی ون‌های جی ام سی ساوانا و شورولت اکسپرس است. احتمال دارد این خودروها مشکلی برقی داشته باشند که در نهایت می‌تواند به آتش‌سوزی بینجامد.

فراخوان یاد شده شامل برخی مدل‌های ۲۰۲۱ از ساوانا و اکسپرس مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۶ لیتری بنزینی می‌باشد. طبق گفته NHTSA، جنرال موتورز نقص مرتبط با کابل قطب مثبت باتری را پیدا کرده است. احتمال دارد بخشی از کابل با جعبه‌فیوز داخل محفظه پیشرانه تماس پیدا کند و این ارتباط منجر به اتصال کوتاه شده و در موارد بدتر آتش‌سوزی شروع شود.

در کل ۱۰۱۵۴ دستگاه از این خودروها شامل فراخوان هستند که ۷۸۹۱ دستگاه از نوع ون اکسپرس و ۲۲۶۳ دستگاه از نوع ساوانا می‌باشند. جنرال موتورز می‌گوید ۴ گزارش آتش‌سوزی مرتبط با این مشکل را مشاهده کرده اما هیچ تصادف یا جراحتی دراین‌باره گزارش نشده است. اولین بار هفتم دسامبر امسال بود که یکی از کارکنان جنرال موتورز مشاهده از کار افتادن باتری یک دستگاه شورولت اکسپرس صفرکیلومتر در کارخانه ونتزویل شد.

فرایند حل این مشکل ساده است. نمایندگی‌ها اقدام به حذف بخشی از کابل‌ها خواهند کرد. این مراحل بخشی از گارانتی خودرو بوده و بنابراین به‌صورت رایگان انجام خواهد شد.

همچون همیشه توصیه می‌شود این خودروها در خارج از خانه یا محل کار پارک شوند. از آنجایی که اکسپرس و ساوانا به عنوان خودروهای تجاری شناخته می‌شوند بنابراین احتمال دارد اکثر آن‌ها در فضایی خارج از مکان‌های یاد شده تردد داشته و پارک شوند. ماه مارس برای خودروسازان چندان خوشایند نبوده زیرا پیکاپ های رم هوی دیوتی و کیا اسپورتیج و کادنزا نیز به خاطر ریسک آتش‌سوزی در این ماه فراخوان شده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.