فراخوان مزدا ۳ نسل اول به خاطر لوگوی بی‌دوام روی فرمان!

فراخوان مزدا ۳ نسل اول به خاطر لوگوی بی‌دوام روی فرمان!

مالکان نسخه‌های قدیمی مزدا ۳ سدان و هاچبک در آمریکا شاید به زودی اعلامیه فراخوانی را از سوی این خودروساز دریافت کنند. ژاپنی‌ها در حال فراخوان نسل اول مزدا ۳ مدل ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ هستند. دلیل این فراخوان نیز لوگوی معیوب مزدا در وسط غربیلک فرمان این خودروهاست که شاید در زمان باز شدن کیسه هوا بشکند.

NHTSA می‌گوید در کل ۲۶۰,۹۱۵ خودرو شامل این فراخوان هستند، فراخوانی که تمامی فرم‌های بدنه و تریم های مزدا ۳ را شامل شده است. مالکان این خودروها از ماه آگوست اعلامیه مزدا را دریافت خواهند کرد. شایان ذکر است این فراخوان ارتباطی به فراخوان کیسه‌های هوای تاکاتا که بیش از ۳۳ میلیون خودرو را درگیر کرده ندارد.

اما مشکل دقیق این خودروها چیست؟ در نسل اول مزدا ۳ لوگوی بزرگ این برند در وسط فرمان از پلی اورتان ساخته شده که معمولاً در مواد پلاستیکی بکار می‌رود. در طول زمان این پلی اورتان دوام خود را از دست داده و باعث می‌شود نشان مزدا در صورت باز شدن کیسه هوا بشکند. مزدا می‌گوید از سال ۲۰۰۶ به بعد از پلی‌استر بجای پلی اورتان استفاده کرده و این ماده مشکل مواد اولیه را ندارد. همچنین NHTSA می‌گوید برخی مدل‌ها نیز از متریال بهتر برای پوشش ماژول کیسه هوا استفاده کرده‌اند. فعلاً به نظر می‌رسد این مشکل مختص مدل‌های اولیه مزدا ۳ است.

ظاهراً چندین نفر به خاطر این مشکل مجروح شده‌اند. تمامی حوادث مرتبط با این فراخوان در خارج از آمریکا ثبت شده‌اند و اولین آن‌ها در سال ۲۰۱۵ گزارش شده است.

اما راه‌حل این مشکل ساده است. مزدا اقدام به تعویض نشان روی فرمان با نمونه‌ای جدید با جنس متفاوت است خواهد کرد. این فراخوان به‌صورت رایگان و توسط نمایندگی‌های مزدا انجام خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.