فراخوان محصولات تسلا به خاطر احتمال ازکارافتادن نمایشگر مرکزی

فراخوان محصولات تسلا به خاطر احتمال ازکارافتادن نمایشگر مرکزی

تسلا در حال فراخوان ۱۳۹۵۱ دستگاه از سدان مدل S و شاسی‌بلند مدل X ساخته شده در کارخانه فرمونت کالیفرنیاست. دلیل این فراخوان هم نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی است که طبق گفته NHTSA به ناچار از کار خواهد افتاد.

این مشکل چیزی بیشتر از اشکال ساده در سیستم اطلاعات سرگرمی است. زمانی که این سیستم از کار بیفتد نمایشگر نیز از کار افتاده و بنابراین راننده نخواهد توانست از دوربین دنده‌عقب یا کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع استفاده کند. همچنین عملکرد برخی سیستم‌های دستیار راننده تحت تأثیر این مشکل قرار خواهد گرفت.

NHTSA خواهان رفع مشکل دوربین دنده‌عقب بوده و فقدان کنترل‌های سیستم تهویه نیز می‌توانند از مه‌زدایی شیشه‌ها جلوگیری نمایند. به همین خاطر این مشکلات طبق گفته NHTSA به ایمنی خودرو مربوط هستند.

اما آنچه باعث از کار افتادن سیستم اطلاعات سرگرمی می‌شود چیپ فلش مموری ۸ گیگابایتی eMMC NAND است که با رسیدن به حداکثر ظرفیت خود از کار می‌افتد. گفته می‌شود این چیپ طول عمر ۵ تا ۶ ساله دارد.

NHTSA در ماه ژانویه از تسلا درخواست فراخوان ۱۵۸ هزار دستگاه از محصولاتش را به خاطر مشکل موردبحث داشته است. تفاوت بین میزان خودروهای فراخوان شده به این موضوع بازمی‌گردد که خودروهای تحت تأثیر در گزارش نقص منتشر شده شامل نسخه‌هایی که قبلاً تعمیر شده یا نمایشگر آن‌ها ارتقا یافته نبوده‌اند.

مدل X های فراخوان شده بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ و مدل S ها نیز بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ تولید شده‌اند. این خودروساز آمریکایی گفته هیچ گزارشی از تصادف یا جراحت مرتبط با این واقعه به دستش نرسیده است. تسلا قطعات یاد شده را با نمونه‌های بهتر تعویض خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.