فراخوان حدود ۶۰۰ هزار محصول هیوندای و کیا به خاطر ریسک آتش‌سوزی

فراخوان حدود ۶۰۰ هزار محصول هیوندای و کیا به خاطر ریسک آتش‌سوزی

هیوندای و کیا در حال فراخوان حدود ۵۹۱ هزار دستگاه از ساخته‌های خود در آمریکا به خاطر نشتی روغن ترمز هستند.

طبق بیانیه منتشر شده توسط NHTSA، به خاطر وجود مشکلات کیفیتی در قطعات تولیدی احتمال نشتی روغن ترمز از بخش واحد کنترل الکترونیک هیدرولیک HECU وجود دارد که در این صورت احتمال اتصال کوتاه وجود خواهد داشت. این امر ریسک آتش‌سوزی در محفظه پیشرانه را افزایش می‌دهد. هیوندای نیز افزوده حتی اگر خودرو خاموش باشد هم احتمال آتش‌سوزی وجود خواهد داشت.

خودروهای حاضر در این فراخوان شامل کیا اپتیما مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به تعداد ۲۸۳۸۰۳ دستگاه، کیا سورنتو مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ به تعداد ۱۵۶۵۶۷ دستگاه و هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به تعداد ۱۵۱ هزار دستگاه می‌باشند.

کیا می‌گوید با ارسال ایمیلی فوری به تمامی مالکان آن‌ها را از چندوچون این فراخوان آگاه خواهد کرد. زمانی که خودروها به نمایندگی‌ها مراجعه کنند تکنسین‌های این خودروساز کره‌ای اقدام به بررسی HECU به‌منظور بررسی نشتی روغن ترمز خواهند کرد و اگر چنین چیزی وجود داشته باشد قطعه جدیدی نصب خواهد شد.

این اولین باری نیست که هیوندای و کیا چنین فراخوانی را صادر می‌کنند. اوایل سال جاری بود که هیوندای خودروهای الانترا مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ و الانترا تورینگ مدل ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ را به خاطر دیگر مشکل اتصال کوتاه فراخوان کرد. در این خودرو احتمال ورود آب به واحد کامپیوتر ABS و احتمال آتش‌سوزی وجود داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.