فراخوان تسلا مدل X به خاطر مشکل فرمان الکتریکی

فراخوان تسلا مدل X به خاطر مشکل فرمان الکتریکی

جدیدترین فراخوان تسلا شامل حال حدود ۱۵ هزار دستگاه شاسی‌بلند مدل X می‌شود. احتمالاً این خودروها با از دست رفتن سیستم کمکی فرمان روبرو می‌شوند که نتیجه آن سخت‌تر شدن فرمان دادن به خودرو و افزایش ریسک تصادف می‌باشد.

NHTSA می‌گوید مشکل یاد شده به پیچ‌های آلومینیومی‌ای مربوط می‌شود که موتور دستیار دنده فرمان الکتریکی را به غلاف دنده متصل می‌کند. احتمال دارد این پیچ و مهره‌ها به مرور زمان خورده شده و بشکنند.

اگر این اتفاق رخ دهد دستیار فرمان الکتریکی برخی نمونه‌های تسلا مدل X به‌طور کامل از کار خواهد افتاد.

NHTSA خاطرنشان می‌سازد هنوز گزارشی درباره حادثه یا تلفات مرتبط با این مشکل دریافت نشده است. این فراخوان شامل ۱۴۱۹۳ دستگاه مدل X در آمریکا و ۸۴۳ دستگاه در کانادا می‌باشد و همگی هم در سال ۲۰۱۶ تولید شده‌اند.

مالکان تسلا نباید نگران باشند زیرا این خودروساز اقدامات لازم برای تعویض قطعات موردنیاز را انجام خواهد داد و حتی اگر خود فرمان الکتریکی آسیب دیده باشد آن را تعویض خواهد نمود.

تسلا مدل X درست همانند مدل ۳ و مدل S زیر ذره‌بین تحقیقات NHTSA قرار دارد زیرا به عقیده کارشناسان این موسسه، حداقل ۵۰۰ هزار دستگاه محصول تسلا احتمالاً به خاطر شتاب گیری ناگهانی و ناخواسته باید فراخوان شوند.

در این گزارش ادعا شده است که محصولات تسلا نسبت به دیگر خودروهای حاضر در مسیر شتاب گیری ناگهانی و ناخواسته‌ای دارند و به همین خاطر تمامی خودروهای مدل S، مدل X و مدل ۳ تولید شده از سال ۲۰۱۳ تاکنون باید فراخوان شوند.

البته تسلا گفته که این ادعاها نادرست بوده و داده‌ها نشان داده که هر خودرو در واقع به صورتی که طراحی شده عمل کرده است. در بیانیه تسلا آمده است:

به عبارت دیگر خودرو فقط و فقط زمانی شتاب می‌گیرد که راننده چنین کاری را انجام دهد. کاهش سرعت و توقف نیز با گرفتن ترمز توسط راننده انجام خواهد شد.

اگرچه از دست رفتن دستیار فرمان الکتریکی خیلی جدی به نظر نمی‌رسد اما قطعاً مالکان از تجربه چنین چیزی در زمان تردد در جاده‌هایی تنگ و خطرناک خوششان نخواهد آمد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.