فراخوان بی ام و X5 و X7 به خاطر نشتی آب از شیشه جلو!

فراخوان بی ام و X5 و X7 به خاطر نشتی آب از شیشه جلو!

بی‌ام‌و اقدام به فراخوان شاسی بلندهای X5 و X7 مدل ۲۰۲۳ کرد. همه مالکان خودروهای قدیمی و فرسوده می‌دانند که نشتی از آب‌بندی شیشه جلو می‌تواند چقدر بد باشد؛ اما کف‌پوش‌های نمدار و با بوی بد در مقابل آنچه که شاید برای دو قدبلند آلمانی رخ دهد چیزی نخواهد بود چراکه احتمال خطرات بیشتری برای این دو کراس اوور لوکس وجود دارد.

دلیل فراخوان بی‌ام‌و X5 و X7 به خاطر ترس از آب‌بندی نادرست شیشه جلوست که می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود. اگر فکر می‌کنید معمولاً آب باعث خاموش شدن آتش می‌شود و نه باعث شروع آن پس باید بدانید مشکل این است که رطوبت می‌تواند موجب اتصال کوتاه در واحد کنترل الکترونیکی خودرو شود و در نهایت آتش‌سوزی رخ دهد.

بی‌ام‌و این عیب را سپتامبر گذشته و در خلال تست‌های کیفیت مشاهده کرد. در طول این بررسی‌ها کارشناسان شرکت متوجه وجود آب در کابین شاسی‌بلند جدید خود شدند. با بررسی‌های بیشتر ریشه این مشکل به ربات مونتاژی رسید که کار نصب شیشه جلو را انجام می‌داد. این ربات اخیراً دوباره برنامه ریزی شده بود. بررسی‌های بیشتر نشان داد نشتی آب احتمال رسیدن به ECU را دارد و اگرچه احتمال وقوع چنین اتفاق و در نهایت آتش‌سوزی کم است اما بی‌ام‌و اقدام به فراخوان داوطلبانه X5 و X7 کرد.

تعداد خودروهای فراخوان شده در مقایسه با فراخوان‌های عادی اعلام شده نسبتاً کم بوده و شامل ۳۹ دستگاه از مدل‌های گوناگون X5 و ۶ دستگاه از X7 است بنابراین در کل ۴۷ خودرو باید به نمایندگی‌های مجاز این خودروساز مراجعه کنند. ژرمن‌ها چندی پیش نیز بیش از ۶۱ هزار دستگاه خودرو را به خاطر تعمیر واحد کنترل سانروف معیوب فراخوان کرده بودند. تکنسین‌های شرکت در نمایندگی‌ها اقدام به بررسی آب‌بندی شیشه جلوی خودروها خواهند کرد تا در صورت نیاز اقدام به رفع رایگان مشکل کنند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.