فراخوان بی ام و i4 و iX به دلیل احتمال آتش‌سوزی باطری‌ها

فراخوان بی ام و i4 و iX به دلیل احتمال آتش‌سوزی باطری‌ها

ب‌ام‌و برای دو مدل الکتریکی i4 و iX به دلیل احتمال آتش گرفتن باطری‌ها فراخوان داده است. خوشبختانه تعداد این خودروهای معیوب اندک و تنها ۸۳ دستگاه است اما بااین‌وجود، ب‌ام‌و و NHTSA به مالکین توصیه کرده‌اند با خودروی خود رانندگی نکنند، آن را نزدیک خودروها یا سازه‌هایی که ممکن است آتش بگیرد پارک نکنند و اقدام به شارژ خودرو هم نکنند. پس از وقوع چند حادثه در ایالات‌متحده و خارج از این کشور، تحقیقات ب‌ام‌و مشخص کرد که ممکن است صفحهٔ کاتد در سلول‌های باطری این خودروها در حین ساخت دچار نقص شده باشند. این مشکل می‌تواند باعث اتصال کوتاه و درنتیجه آتش‌سوزی شود.

از خودروهای مورد فراخوان، ۲۷ دستگاه i4 و ۵۶ دستگاه iX هستند. به گفتهٔ ب‌ام‌و، هنوز هیچ تصادف یا جراحتی ناشی از این مشکل گزارش نشده است. به نظر می‌رسد مشکل این خودروها شبیه چیزی باشد که برای شورلت بولت اتفاق افتاد زیرا سازندهٔ باطری‌های شورلت و ب‌ام‌و یکی است. البته ب‌ام‌و سلول‌های باطری را در مرکز باطری خود توسعه داده است اما تولید آن توسط سامسونگ و CATL صورت می‌گیرد. به گفتهٔ ب‌ام‌و، باطری‌های معیوب ساخت سامسونگ هستند.

این شرکت آلمانی بلافاصله از طریق تلفن با مالکین تماس خواهد گرفت تا برای تعویض باطری‌ خودروی خود به نمایندگی‌ها مراجعه کنند. به گفتهٔ این شرکت، تا زمانی که باطری‌های جدید تأمین شوند، خودروی جایگزینی در اختیار مالکین قرار خواهد گرفت. طی دو ماه گذشته، این دومین فراخوان برای i4 و iX است و در ماه ژوئن هم به دلیل یک نقص نرم‌افزاری احتمالی در صفحه آمپر دیجیتالی برای این دو خودروی الکتریکی فراخوان داده شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.