غوغای مرسدس-ای‌ ام‌ جی GT بلک سریز در هاکنهایم!

غوغای مرسدس-ای‌ام‌جی GT بلک سریز در هاکنهایم!

تا همین چند وقت پیش مردی به نام کریس هریس مدعی بود مک لارن سنا در پیست سیلورستون می‌تواند به اندازه یک خودروی مسابقه‌ای GT3 سریع باشد که این‌گونه نشد! البته سنا به چنین خودرویی نزدیک شده بود؛ اما بحث ما این بار درباره اعجوبه‌ی مرسدس یعنی AMG GT بلک سریز جدید است که با رانندگی کریستین گبهارت توانسته گرد و خاک شدیدی را در پیست مشهور هاکنهایم بر پا کند!

محصول جدید و داغ مرسدس در برابر سوپرکارهای مشهوری همچون مک لارن ۷۲۰S و فراری پیستا دست بالاتر را داشته اما بلک سریز جدید در برابر یک خودروی مسابقه‌ای GT3 چه عملکردی می‌تواند داشته باشد؟ خوشبختانه پیست هاکنهایم یکی از مکان‌های چالش‌برانگیز و جذاب برای سری مسابقات GT بوده و خودروی مسابقه‌ای AMG GT3 اخیراً یک دور پیست یاد شده را در ۱ دقیقه و ۳۸.۵ ثانیه طی کرده و رتبه هشتم را به دست آورده است.

بدون هرگونه تعجبی باید گفت زمان ۱ دقیقه و ۴۳.۳ ثانیه‌ای مدل جاده‌ای مرسدس حدود ۵ ثانیه با نسخه مسابقه‌ای اختلاف دارد اما باید چشمان خود را بیشتر باز کنیم. اگرچه این اختلاف در پیست کاملاً به چشم می‌آید اما مدل مسابقه‌ای GT3 را مارو انجل، راننده حرفه‌ای مرسدس که سابقه پیروزی در مسابقاتی همچون ۲۴ ساعته نوربرگ رینگ را داشته رانده است. اگر انجل پشت فرمان GT بلک سریز می‌بود احتمالاً اختلاف دو خودرو کمتر می‌شد.

اما جدای از مقایسه علمی واضح است که GT بلک سریز پیست را به آتش کشیده است. این خودرو از میل‌لنگ تخت استفاده کرده و پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی آن قدرت ۷۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری دارد. به لطف استفاده از لاستیک‌های میشلین کاپ ۲ R و پکیج آئرودینامیک سطح بالا، این خودروی جدید پیچ‌ها را به راحتی آب خوردن طی می‌کند.

اگرچه شایعاتی درباره رکورد ۶ دقیقه و ۴۰ ثانیه‌ای مرسدس GT بلک سریز در نوربرگ رینگ به گوش رسیده اما این زمان به‌صورت رسمی اعلام نشده است. خود مرسدس هم اشاره‌ای به این موضوع نداشته اما اگر در آینده نزدیک شاهد رکوردشکنی این عقاب سیاه در جهنم سبز باشیم تعجب نخواهیم کرد…

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.