عملکرد متناقض تسلا در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹

عملکرد متناقض تسلا در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹

تسلا در سه‌ماهه دوم امسال به رکورد جدیدی در فروش خودروهای خود رسیده اما همچنان در فاز ضرر دهی قرار دارد.

تسلا در گزارش درآمدی خود اعلام کرده ضرر ۴۰۸ میلیون دلاری در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ را تجربه کرده است. با این وجود شاهد بهبود عملکرد این خودروساز آمریکایی هستیم چراکه آن‌ها در یک سال گذشته ضرر ۷۱۸ میلیون دلاری را بر جای گذاشته بودند. درآمد این خودروساز نیز در کل ۶.۳۵ میلیارد دلار بوده که رشد قابل‌توجه ۵۹ درصدی نسبت به یک سال گذشته را نشان می‌دهد.

تسلا سرمایه‌گذاری زیادی روی گسترش عملیات خود در سراسر جهان انجام می‌دهد. از جمله برنامه‌های این برند می‌توان به حضور پررنگ‌تر در چین و ساخت کارخانه‌ای بزرگ در شانگهای اشاره کرد. همچنین تسلا به دنبال رساندن خودروی جدید مدل Y به دست مشتریان بوده و آن را اواخر سال آینده عرضه خواهد کرد. این برند همچنین در حال کار روی اولین پیکاپ الکتریکی خود است.

اگرچه ضرر و درآمد تسلا در سه‌ماهه دوم امسال بهتر از مدت مشابه سال ۲۰۱۸ بوده اما همه‌چیز پایین‌تر از میزان پیش‌بینی‌ها بوده است. تحلیل‌های شرکت S&P نشان می‌داد تسلا در سه‌ماهه دوم امسال درآمد ۶.۴۴ میلیارد دلاری خواهد داشت و ضرر آن نیز طبق انتظارات می‌بایست در حد ۲۹۸ میلیون دلار می‌بود. به همین خاطر ارزش سهام تسلا پس از انتشار گزارش مالی‌اش با افت ۱۱.۱ درصدی مواجه شد.

تسلا اوایل ماه جاری میلادی تائید کرده بود در سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹ تعداد ۹۵۲۰۰ دستگاه خودرو فروخته که رکورد جدیدی بوده و رشد ۱۳۴ درصدی نسبت به سال پیش را نشان می‌دهد. فروش مدل ۳ برابر با ۷۲۵۳۱ دستگاه بوده درحالی‌که فروش مدل‌های S و X در کل ۱۷۶۵۰ دستگاه است که افت ۲۱ درصدی نسبت به سال پیش را نشان می‌دهد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.