عملکرد فرمان پذیری چرخ های عقب تسلا سایبرتراک

عملکرد فرمان پذیری چرخ های عقب تسلا سایبرتراک را تماشا کنید

قطعاً ستاره پرفروغ مراسم ویژه تسلا در کارخانه گیگا فاکتوری تگزاس وانت الکتریکی سایبرتراک بوده است. این خودرو حتی در کنار ایلان ماسک در سکو قرار گرفت و دوباره سایبرتراک را به سرخط خبرها بازگرداند. البته این بار مدیر طراحی تسلا از پرتاب هرگونه توپ فلزی به سمت شیشه‌های این خودرو خودداری کرد. حضار شرکت کننده در این مراسم برخی ویژگی‌های به‌روز سایبرتراک از جمله درب‌هایی را شاهد بودند که فاقد دستگیره بود. همچنین شیشه عقب تاشونده، دوربین‌های دید کناری نصب شده در قابی پلاستیکی و در اطراف چرخ های جلو به همراه درگاه شارژ روی یکی از گلگیرها جزو دیگر ویژگی‌های جدید سایبرتراک است. بازدیدکنندگان همچنین شانس دیدن کابین این وانت را داشته‌اند اما پروتوتایپ موردبحث فاقد کابین آماده تولید بوده است. برای مثال فرمان یوک گرفته شده از تسلا مدل S و X فاقد ایربگ و بسیاری از قطعات مدل‌های تولیدی نهایی بوده است.

اما یک‌چیز ویژه از نگاه تیزبین افراد پنهان نمانده است و آن‌هم فرمان پذیری چرخ های عقب سایبرتراک است. اگرچه ویدئوی منتشر شده از این خودرو کامل نیست اما در آن می‌توانیم چرخش چرخ های عقب سایبرتراک در جهت مخالف چرخ های جلو را ببینیم. این ویژگی در مانورهای سرعت پایین به درد خواهد خورد و به کوتاهی شعاع گردش و پارک راحت‌تر این وانت کمک خواهد کرد. فرمان پذیری چرخ های عقب برای خودرویی که فاصله بین محوری بیشتری از فورد F-150 دارد یک ضرورت به حساب می‌آید. ما تفاوت‌هایی را که این سیستم ایجاد می‌کند در خودروهای بزرگی همچون جی ام سی هامر الکتریکی دیده‌ایم هرچند هنوز معلوم نیست آیا تسلا یک قدم فراتر خواهد گذاشت و سیستمی مشابه راه رفتن خرچنگی را برای سایبرتراک ارائه خواهد کرد یا خیر. ایلان ماسک اولین بار در سال پیش بود که ویژگی فرمان پذیری چرخ های عقب سایبرتراک را اعلام کرد.

در خلال مراسم افتتاحیه کارخانه جدید تسلا در آستین تگزاس، ماسک تائید کرد تولید سایبرتراک از سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد. این وانت الکتریکی در ابتدا قرار بود از اواخر سال ۲۰۲۱ راهی خط تولید شود اما تولید آن به اواخر سال جاری میلادی موکول شد و حالا امیدواریم دیگر تأخیری در تولید این خودرو رخ ندهد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.