عملکرد ضعیف مرسدس بنز EQS در آزمایش گوزن به خاطر وزن زیاد

عملکرد ضعیف مرسدس بنز EQS در آزمایش گوزن به خاطر وزن زیاد

مرسدس بنز EQS580 توسط وب‌سایت اسپانیایی km77.com مورد آزمایش گوزن قرار گرفته تا مشخص شود که این سدان الکتریکی در مانورهای اضطراری چگونه عمل می‌کند. پرچم‌دار الکتریکی مرسدس اما در این آزمایش عملکرد ضعیفی داشته است. بهترین عملکرد این خودرو در آزمایش‌ها، سرعت ورود ۷۲ کیلومتر بر ساعت پیش از رسیدن به مخروط‌ها بوده که این سرعت در اواسط مسیر به ۶۴ کیلومتر بر ساعت کاهش یافته و خودرو با سرعت ۵۲ کیلومتر بر ساعت از بین مخروط‌ها خارج شده است. در این آزمایش، EQS580 روی حالت رانندگی راحت قرار داشته و سیستم احیای انرژی ترمزهای آن‌هم روی حالت معمولی بوده است.

این وب‌سایت عملکرد سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب EQS را تحسین کرده زیرا توانایی بیشتری از آنچه انتظار می‌رفت را ارائه کرده است اما عادت کردن به این سیستم کمی طول می‌کشد. بااین‌حال، برای مقایسه، مرسدس بنز S کلاس بدون سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب در بهترین حالت سرعت ورود ۷۴ کیلومتر بر ساعتی را در این آزمایش‌ها ثبت کرده است. وب‌سایت اسپانیایی دلیل عملکرد ضعیف‌تر EQS نسبت به همتای درون‌سوز خود را وزن بیشتر آن می‌داند یعنی مشکلی که خودروهای الکتریکی به خاطر پکیج‌های باطری سنگین‌وزن با آن مواجه هستند (وزن خالص EQS580 برابر با ۲۶۷۰ کیلوگرم و S400d برابر با ۲۰۶۰ کیلوگرم است). بااین‌حال، برخی از خودروهای الکتریکی (که البته کوچک‌تر بوده‌اند) در آزمایش گوزن بسیار بهتر عمل کرده‌اند.

به‌عنوان‌مثال، آیونیک ۵ این آزمایش را با سرعت ورودی ۸۰ کیلومتر بر ساعت و تسلا مدل Y با ۸۳ کیلومتر بر ساعت پشت سر گذاشته‌اند. از سوی دیگر اما اشکودا انیاک و فولکس‌واگن ID.4 هم به ترتیب با سرعت ورود ۶۷ و ۷۳ کیلومتر بر ساعت، مثل مرسدس عملکرد ضعیفی داشته‌اند. این تست گوزن نشان داد که EQS در سرعت‌های بالا به کم فرمانی تمایل دارد که باعث شد به مخروط‌ها برخورد کند هرچند که برخلاف اشکودا انیاک، راننده کنترل خودرو را از دست نداد. حتی برای ثبت سرعتی بالاتر در این آزمایش با EQS، خودرو در حالت رانندگی اسپرت قرار داده شد اما راننده تفاوت قابل‌توجهی با حالت راحت احساس نکرد و در هردو حالت بادی‌رول در طول آزمایش وجود داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.