عملکرد خوب مزدا در سال ۲۰۲۰، این ژاپنی کاردرست!

عملکرد خوب مزدا در سال ۲۰۲۰، این ژاپنی کاردرست!

سال ۲۰۲۰ برای همه خودروسازان سال سختی بود اما مزدا به لطف محصولات جدیدی همچون کراس اوور CX-30 راهی برای فرار از مخمصه کرونا پیدا کرد. این خودروساز ژاپنی توانست سال پیش را با پایان خوشی رقم بزند و تولید خود را بالا ببرد. مزدا گفته دسامبر سال پیش در آمریکا فروش ۳۱۳۰۸ دستگاهی داشته که نه تنها در مقایسه با دسامبر ۲۰۱۹ رشد ۱۸.۲ درصدی را نشان می‌دهد بلکه بهترین عملکرد تاریخ این برند در ماه دسامبر است.

فروش کلی این شرکت در سال قبل میلادی برابر با ۲۷۹۰۷۶ دستگاه بوده که رشد ۰.۲ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. اگرچه این رشد ناچیزی محسوب می‌شود اما با توجه به وضعیت همه‌گیری کرونا و قرنطینه اکثر کشورها احساس‌برانگیز می‌باشد. البته باید گفت مزدا سال ۲۰۱۹ عملکرد خوبی نداشت و فروش آن افت ۷.۲ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۸ (فروش ۳۰۰۰۲۵ دستگاه) نشان می‌داد.

همچون سال‌های پیش این کراس اوور کامپکت مزدا CX-5 است که پرفروش‌ترین محصول ژاپنی‌ها بوده و به خانه ۱۴۶۴۲۰ نفر راه یافته است. فروش این خودرو نسبت به سال ۲۰۱۹ افت ۵.۳ درصدی را تجربه کرده است. البته فروش ۳۸۶۰۴ دستگاهی CX-30 شاید یکی از دلایل افت فروش CX-5 باشد زیرا برخی خریداران این مدل را انتخاب کرده‌اند. CX-30 در اولین سالی که به‌صورت کامل در بازار حضور دارد به دومین محصول پرطرفدار این خودروساز بدل شده است.

خودروی میان سایز CX-9 هم فروش ۲۷۶۳۸ دستگاهی داشته و سهم خوبی در افزایش ۱۱ درصدی فروش کل شاسی بلندهای مزدا ایفا کرده است.

اما از نظر خودروهای سواری وضعیت به خوبی قدبلندان این برند نبوده است. فروش مزدا ۳ با افت ۳۳.۸ درصدی به ۳۳۶۰۸ دستگاه رسیده و مزدا ۶ هم به خانه ۱۶۲۰۴ نفر راه یافته که کاهش فروش ۲۴.۷ درصدی را نشان می‌دهد. البته تقاضا برای مزدا MX-5 میاتا رو به رشد بوده و این خودرو فروش ۸۸۰۷ دستگاهی یا به عبارتی رشد ۱۳.۶ درصدی را ثبت کرده است.

مدیر مزدا آمریکای شمالی می‌گوید:

در کل فروش مزدا در سال ۲۰۲۰ بهبود یافت که با توجه به وضعیت آن سال عملکرد قابل‌توجهی بوده است. هیچ‌کس انتظار چنین سالی را نداشت اما مزدا همیشه راه‌های خلاقانه‌ای برای روشن کردن مسیر زندگی مصرف‌کنندگان پیدا کرده است. محصولات دینامیک، برنامه‌های اجتماعی هدفمند، تجربه مالکیت بهتر و… جزو فاکتورهای موفقیت ما بوده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.