علیرغم تکذیب شایعات، فراری GTC4Lusso از خط تولید کنار رفت

علیرغم تکذیب شایعات، فراری GTC4Lusso از خط تولید کنار رفت

طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر خاتمهٔ تولید فراری GTC4Lusso منتشر شده که ظاهراً فراری آن‌ها را تکذیب و ادعا کرده بود تولید این خودرو همچنان ادامه دارد اما این شایعات حقیقت داشته‌اند زیرا سخنگوی فراری رسماً تأیید کرده است که GTC4Lusso به پایان عمر خود رسیده و به‌تدریج تولید آن پایان یافته است. وی دراین‌باره گفته است:

طبق استراتژی پنج‌سالهٔ مدل‌ها که در سال ۲۰۱۷ اعلام شد و چرخهٔ عمر استاندارد محصولات شرکت، فراری به‌تدریج GTC4Lusso و GTC4Lusso T را از خط تولید کنار گذاشته است

GTC4Lusso که در سال ۲۰۱۶ به بازار آمد، با سامانهٔ چهارچرخ محرک، صندلی‌های عقب تاشو و فضای بار قابل‌استفاده، چهارفصل‌ترین و کاربرپسندترین فراری‌ای بود که از مارانلو به بازار عرضه شد. درعین‌حال، یک پیشرانهٔ ۶.۳ لیتری V12 با موقعیت قرارگیری جلو-وسط و ۶۹۰ اسب بخار قدرت نیز به این شوتینگ بریک توانایی رقابت با سوپراسپرت‌ها را می‌داد. سپس فراری در سال ۲۰۱۷ با ارائهٔ مدل GTC4Lusso T، خانوادهٔ این خودرو را گسترش داد. این مدل به پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو با ۶۱۰ اسب بخار قدرت مجهز شده بود. البته GTC4Lusso T صرفاً به‌صورت دیفرانسیل عقب ارائه شد و برخلاف نسخهٔ دوازده سیلندر در آن خبری از سامانهٔ چهارچرخ محرک نبود.

اما کسانی که از خاتمهٔ تولید GTC4Lusso ناراحت هستند می‌توانند به کراس‌اوور فراری پورسانگ امیدوار باشند زیرا هرچند هنوز دقیقاً نمی‌دانیم که پورسانگ چه ظاهر و ویژگی‌هایی خواهد داشت اما ممکن است این کراس‌اوور در اصل نسخهٔ چهاردر GTC4Lusso با کمی فاصلهٔ بیشتر از سطح زمین باشد. بااین‌حال، پورسانگ پلت‌فرم جدیدی خواهد داشت و در بین پیشرانه‌های مختلف آن باید گزینهٔ V12 هم وجود داشته باشد. همچنین ارائهٔ یک نسخهٔ هیبریدی با آرایشی مشابه قوای محرکهٔ SF90 استراداله هم انتظار می‌رود. کراس‌اوور فراری باید با مدل ۲۰۲۲ راهی بازار شود و بنابراین کسانی که هم‌اکنون یک فراری با فضای بار بزرگ و سامانهٔ چهارچرخ محرک برای استفادهٔ روزانه می‌خواهند باید زودتر نمونه‌هایی که از GTC4Lusso هنوز در نمایندگی‌های فراری موجود است را خریداری کنند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.