علیرغم اظهارات فولکس‌ واگن، فروش اورا پانک کت به‌زودی آغاز می‌شود

علیرغم اظهارات فولکس‌واگن، فروش اورا پانک کت به‌زودی آغاز می‌شود

در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۱ برند اورا متعلق به گریت وال از یک خودروی الکتریکی با نام پانک کت رونمایی کرد که طراحی آن کاملاً با الگوبرداری از فولکس‌واگن بیتل کلاسیک انجام گرفته است. چندی بعد وکلای فولکس‌واگن اعلام کردند که با توجه به شباهت این خودرو به بیتل، در حال بررسی آن هستند؛ اما علیرغم این اظهارات، اورا رسماً در تاریخ ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) فروش پانک کت را در چین آغاز خواهد کرد.

زمانی که پانک کت برای اولین بار رونمایی شد، فولکس‌واگن اعلام کرد که در حال بررسی این خودروی چینی در رابطه با هرگونه نقض حقوق طراحی این شرکت است و حق انجام هرگونه اقدامات قانونی لازم را برای خود محفوظ نگه می‌دارد. بااین‌حال، در حال حاضر مشخص نیست که آیا این شرکت آلمانی اقدامات قانونی را دنبال خواهد کرد یا نه.

اورا همچنین نسخه‌ای زنانه‌تر از پانک کت را هم طراحی کرده که بالت کت نام دارد و اولین تصاویر نسخهٔ تولیدی آن اواخر سال گذشته منتشر شد. در این مدل چراغ‌های دایره‌ای پانک کت در جلو و عقب با نمونه‌های نعل اسبی جایگزین شده‌اند. بااین‌حال، شکل کلی هردو نسخهٔ این خودرو به‌وضوح به بیتل کلاسیک شباهت دارد.

پانک کت و بالت کت ۴,۴۰۱ میلی‌متر طول، ۱,۸۶۷ میلی‌متر عرض و ۱,۶۳۳ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن‌ها ۲,۷۵۰ میلی‌متر است. هردو نسخهٔ این خودرو با یک موتور الکتریکی و دو پکیج باطری مختلف ارائه می‌شوند. باطری پایه ۴۷.۸ کیلووات ساعتی است درحالی‌که تیپ‌های بالاتر از باطری ۵۹.۱ کیلووات ساعتی بهره می‌برند. این باطری‌ها یک موتور الکتریکی ۱۷۰ اسب بخاری را تغذیه می‌کنند که امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۱۵۵ کیلومتر بر ساعت را برای این بیتل‌های چینی فراهم می‌کند. قیمت این خودروها هنوز اعلام نشده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.