عزم جدی تسلا برای مغلوب کردن تایکان در نوربرگ‌رینگ

عزم جدی تسلا برای مغلوب کردن تایکان در نوربرگ‌رینگ

بعدازاینکه پورشه با سدان الکتریکی تایکان در نوربرگ‌رینگ تایم زده و رکورد سریع‌ترین خودروی چهاردرب الکتریکی در این پیست را بنام خود ثبت نمود، ایلان ماسک در توئیتی اعلام کرد که تسلا مدل S هم راهی این پیست خواهد شد تا توانایی‌های خود را به رخ رقیب آلمانی بکشد. حال چند روز پس از این توئیت، یک مدل S P100D در نوربرگ‌رینگ دیده شده است. پس از رؤیت این خودرو در جهنم سبز، ایلان ماسک نیز اطلاعات بیشتری را در مورد آن اعلام کرده است.

ظاهراً این خودرو در اصل یک پروتوتایپ است که به قوای محرکهٔ جدید تسلا بنام «پلاید» (Plaid) مجهز شده است. این قوای محرکهٔ جدید که بالاتر از مدل کنونی P100D قرار می‌گیرد، بجای دو موتور الکتریکی P100D از سه موتور الکتریکی برخوردار است. به گفتهٔ تسلا، این قوای محرکه در مدل S، مدل X و همین‌طور رودستر جدید ارائه خواهد شد اما مدل‌های ۳ و Y از آن بی‌بهره خواهند بود. به‌زودی جزئیات بیشتری دربارهٔ این قوای محرکه اعلام خواهد شد اما به گفتهٔ ماسک، نسخه‌های تولیدی نهایی از محصولات مجهز به پلاید هنوز یک سال با عرضه به بازار فاصله دارند.

پروتوتایپی که در نوربرگ‌رینگ دیده شده است با رینگ‌های بزرگ‌تر و سبک‌وزنی که با لاستیک‌های پهن‌تر پوشیده شده و زیر گلگیرهای عریض‌تری قرار گرفته‌اند، ظاهر بسیار تهاجمی‌تری نسبت به نسخه‌های معمولی مدل S دارد. علاوه بر این، یک اسپویلر جدید در لبهٔ درب صندوق خودرو به چشم می‌خورد و به دلایل ایمنی، یک رول کیج هم توسط تیمی از مهندسان نوربرگ‌رینگ در آن نصب شده است. از لحاظ فنی هم ترمزهای این مدل S ارتقاء یافته و تنظیمات جدیدی در سیستم تعلیق آن اعمال شده است.

مدیرعامل تسلا همچنین گفته است که این پروتوتایپ قرمزرنگ از هفت صندلی برخوردار است و آن‌ها به دنبال ثبت رکورد سریع‌ترین خودروی هفت‌نفره در نوربرگ‌رینگ هستند. البته به گفتهٔ پورشه، این ادعا می‌تواند به این معنا باشد که تسلا به‌طور غیرمستقیم پذیرفته است که نمی‌تواند تایکان را در نوربرگ‌رینگ مغلوب کند و رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی چهاردر را از آن بگیرد. علاوه بر این، خود ماسک هم در توئیتی گفته است تایکان ماشین خوبی به نظر می‌رسد و تایم نوربرگ‌رینگ آن عالی است.

از سوی دیگر، به‌تازگی پروتوتایپ دیگری از مدل S که مشابه نمونهٔ حاضر در نوربرگ‌رینگ است، موفق به شکستن رکورد سریع‌ترین سدان چهاردر در پیست لاگونا سکا شده و با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳۶.۵۵ ثانیه در این پیست، جگوار XE SV Project 8 را با اختلافی در حدود یک ثانیه مغلوب کرده است. این در حالی است که جگوار در حال حاضر رکورد سریع‌ترین سدان نوربرگ‌رینگ را در اختیار دارد.

اما از همان ابتدا که بحث تایم زنی مدل S در نوربرگ‌رینگ مطرح شد، رود اند ترک ادعا کرد در تقویم این پیست هیچ زمان خالی برای اختصاص به تسلا وجود ندارد؛ اما همین وب‌سایت در گزارش جدیدی از قول منابع محلی گفته است نوربرگ‌رینگ یک پنجرهٔ زمانی ۳۰ دقیقه‌ای اختصاصی را در روز ۲۱ سپتامبر برای تسلا باز کرده است. در همین حال، وب‌سایت آلمانی اتو موتور اسپرت هم همین تاریخ را تأیید کرده و ماسک نیز در توئیتی گفته است هفتهٔ آینده مدل S تلاش خواهد کرد در جهنم سبز پورشه تایکان را مغلوب کند. البته ممکن است این شرکت در ۱۸ سپتامبر هم در این پیست اقدام به تایم زنی تمرینی کند اما این حضور احتمالاً خصوصی نخواهد بود.

با این اوصاف مطمئناً تایم زنی تسلا در نوربرگ‌رینگ جدی‌تر از چیزی است که در ابتدا تصور می‌شد و این خودروساز آمریکایی عزم خود را جزم کرده که پشت تایکان را در جهنم سبز به خاک بمالد اما مغلوب کردن پورشه در خانه‌اش برای تسلا چالش بسیار بزرگی خواهد بود زیرا سازندهٔ آلمانی به‌گونه‌ای سدان الکتریکی خود را توسعه داده که تا حد امکان در نوربرگ‌رینگ سریع باشد؛ بنابراین تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که تا ۲۱ سپتامبر صبر کنیم و ببینیم آیا تسلا مدل S می‌تواند بر پورشه تایکان غلبه کند یا نه.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.