عدم عرضه ب‌ام‌و iX3 الکتریکی در آمریکا

عدم عرضه ب‌ام‌و iX3 الکتریکی در آمریکا

ب‌ام‌و X3 یکی از محبوب‌ترین محصولات این برند در آمریکا بوده و در سال پیش فروش بیش از ۷۰ هزار دستگاهی را ثبت کرده است. در واقع X3 سهم قابل‌توجهی از فروش حدود ۳۲۵ هزار دستگاهی ب‌ام‌و در آمریکا داشته است.

با توجه به این موضوع، شنیدن اینکه کراس اوور تمام الکتریکی باواریایی ها در آمریکا عرضه نخواهد شد کمی سورپرایز کننده است. سخنگوی ب‌ام‌و در مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته است: “فعلاً ما برنامه‌ای برای عرضه iX3 در بازار آمریکا نداریم.”

ب‌ام‌و iX3 که اولین شاسی‌بلند الکتریکی این برند محسوب می‌شود قرار بود در نیمه اول سال ۲۰۲۱ روانه بازار آمریکا شود اما ژرمن‌ها بنا به دلایلی که فعلاً اعلام نشده این کار را انجام نمی‌دهند. شاید تصمیم ب‌ام‌و برای عدم عرضه iX3 در آمریکا به خاطر عدم استقبال بالا از خودروهای الکتریکی در آمریکا و همچنین افزایش تقاضای این خودروها در اروپا و چین باشد.

شاید فروش خودروهای الکتریکی در اروپا با افزایش قابل‌توجهی در سال آینده همراه شود زیرا طبق قوانین جدید، هر خودروسازی که متوسط آلایندگی زیادی در ناوگان محصولات خود داشته باشد با جریمه‌های سنگینی روبرو خواهد شد.

افزایش فروش قابل‌انتظار خودروهای الکتریکی در این بازارها در حالی انجام خواهد شد که برخی خودروسازان همچون آئودی و جگوار با برخی مشکلات در تولید محصولات خود روبرو شده‌اند. شاید این امر باعث شود عرضه‌ی خودروهای الکتریکی با شدت زیادی صورت نگیرد.

البته حتی اگر ب‌ام‌و iX3 در آمریکا عرضه هم شود تضمینی برای موفقیتش وجود ندارد. این خودرو که در چین ساخته می‌شود از مجموعه باتری ۷۴ کیلووات ساعتی استفاده کرده و احتمالاً شعاع حرکتی کمتری نسبت به حداقل برد ۴۹۰ کیلومتری تسلا مدل X خواهد داشت.

البته ب‌ام‌و به دنبال عرضه دو خودروی الکتریکی دیگر یعنی i4 و iNext در آمریکاست. انتظار می‌رود این دو خودرو برد حدود ۵۸۰ یا ۶۰۰ کیلومتری داشته باشند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.