عدم تاثیر تحریم‌های آمریکا روی سازندگان چینی خودروی برقی

عدم تاثیر تحریم‌های آمریکا روی سازندگان چینی خودروی برقی

برندهای چینی سازنده خودروی برقی به طور موقت تحت تاثیر تحریم‌های اعمال شده توسط دولت ایالات متحده بر تراشه‌های انویدیا قرار نمی‌گیرند.

خودروسازان چینی که برای فناوری‌های خودران خود به تراشه‌های انویدیا متکی هستند، پس از این‌که مشخص شد از تحریم صادرات ایالات متحده به منطقه تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت، نفس راحتی می‌کشند.

در هفته جاری با اعلام دولت ایالات متحده که دیگر نمی‌تواند تراشه‌های خاصی را به چین عرضه کند، سهام انویدیا ۱۳ درصد کاهش یافت. انویدیا ادعا می‌کند که بازار فناوری خودران، تجارت یک میلیارد دلاری آینده این شرکت است.

به گزارش carscoops، محدودیت‌های ایالات متحده بر تراشه‌های A100 و H100 انویدیا متمرکز است؛ پردازنده‌های گرافیکی که در فناوری‌های [هوش] مصنوعی استفاده می‌شوند. بدان معنا که سایر تراشه‌های این شرکت از جمله Xavier و Orin که توسط شرکت‌های سازنده خودروی برقی مانند Xpeng و Nio استفاده می‌شوند، تحت تأثیر محدودیت‌ها قرار نگرفته‌اند.

جیلی و استارت‌آپ‌های خودران WeRide و Pony.ai در تماس با CNBC تأیید کردند که تحت تأثیر تحریم‌های ایالات متحده قرار نگرفته‌اند، اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد که این ممنوعیت برای سایر محصولات انویدیا در تاریخ بعدی تمدید شود.

ممنوعیت تراشه برای کاهش خطر حمایت ناخواسته از ارتش چین طراحی شده است و اگر مشتریان سفارشات خود را به سایر محصولات انویدیا که در لیست پرفروش نیستند، منتقل نکنند، ممکن است برای انویدیا ۴۰۰ میلیون دلار هزینه داشته باشد.

سخنگوی دولت آمریکا به خبرگزاری رویترز گفت:

اگرچه هم‌اکنون در موقعیتی نیستیم که تغییرات سیاستی خاصی را تعیین کنیم، رویکردی جامع برای اجرای اقدامات اضافی لازم مربوط به فناوری‌ها، استفاده‌های نهایی و کاربران نهایی به منظور حفاظت از امنیت ملی و منافع سیاست خارجی ایالات متحده اتخاذ می‌کنیم.

اگرچه انویدیا شرکتی آمریکایی است که مقر آن در سانتا کلارا کالیفرنیا قرار دارد، تراشه‌های این شرکت در تایوان ساخته می‌شوند؛ سرزمینی که منبع تنش برای چین است و چین از تایید وضعیت مستقل آن خودداری می‌کند.

تایوان از اواخر دهه ۱۹۴۰ مستقل از چین اداره می شود، اما چین هنوز این جزیره را بخشی از قلمرو خود می‌داند و اعلام کرده است که می‌خواهد آن را به سرزمین اصلی خود ضمیمه کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.