طوفان کمی تا قسمتی زرد! بررسی مرسدس-ای‌ ام‌ جی C63 S کوپه

طوفان کمی تا قسمتی زرد! بررسی مرسدس-ای‌ام‌جی C63 S کوپه

زمانی که ما مرسدس-AMG C63 کوپه کاملاً جدید را سال پیش در جاده‌های اروپایی تست کردیم تحت تاثیر پرفورمنس عالی و قابلیت استفاده‌ی روزمره‌ی این خودرو قرار گرفتیم. هم‌اکنون نسخه‌ی S این خودرو را آزمایش خواهیم کرد. آیا ب ام و M4 باید نگران باشد؟!

در کلام کوتاه بله! مرسدس تمامی جنبه‌های شخصیتی این خودرو را حفظ کرده و ما شاهد همان قوای محرکه‌ی عضلانی و صدایی شبیه طوفان هستیم. خودروی حاضر در این آزمایش نسخه‌ی C63 S Edition 1 است که بدنه‌ای با رنگ خاکستری مات و نوارهای زردرنگ نه چندان ظریف عرضه شده است.

همانند همه‌ی مرسدس‌های مزین به نشان AMG، پیشرانه‌ی خودرو بحثی مهم است. خودروی قدیمی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی داشت که به جای آن حالا پیشرانه‌ی ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۰۳ اسب بخاری در مدل S قرار دارد.

سیستم اگزوز کارای AMG در این نسخه بعدی جدید به این کوپه‌ی احساس‌برانگیز بخشیده و حتی در تنظیمات نرمال نیز تغییراتی دیده می‌شود. در شهر C63 سفت است اما ناراحتی نشان نمی‌دهد. این خودرو تندوتیز بوده و تمایل دارد تا در جاده شور و شوق پیدا کند اما با قرار دادن خودرو در حالت راحت، لذت کافی را می‌توان از سواری نرم خودرو برد.

اما روی دیگر سکه یعنی تیزی این نسخه‌ی AMG به روش خاص خود در جاده بازمی‌گردد. کنترل بدنه‌ی خودرو در نرم‌ترین حالت خودرو یک نمونه و سرمشق است اما با قرار دادن خودرو در حالت اسپورت پلاس شما می‌توانید لذت بسیاری زیادی داشته باشید.

مدل‌های قدیمی AMG اغلب به خاطر کاراکتر عضلانی‌ای که داشتند مورد انتقاد قرار می‌گرفتند اما جدیدترین مدل C63 ثابت می‌کند که مرسدس با پیچ‌ها بیگانه نیست. شاسی خودرو تضمین می‌کند که در پیچ‌ها خودرو تقریباً ثابت و تخت باقی می‌ماند. سیستم فرمان نیز به زیبایی بالانس شده و تقسیم وزن خوبی دارد و شما اعتمادبه‌نفس کافی را می‌دهد و دقیقاً به نقطه‌ای که می‌خواهید هدایت می‌شود.

درحالی‌که دیگر مدل‌های C کلاس از جمله AMG C43 از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک جدید مرسدس استفاده می‌کنند، گشتاور زیاد C63 شرکت را مجبور کرده تا از نسخه‌ی ۷ سرعته قدیمی استفاده کند. هنوز هم تعویض‌های دنده به نرمی انجام می‌شود اما اگر درخواست‌های زیادی برای معکوس کشیدن داشته باشید، گیربکس برای یافتن دنده‌ی صحیح کمی تعلل نشان می‌دهد. گزینه‌ی تعویض دستی وجود ندارد بنابراین اگر شما می‌خواهید حسی آنالوگ داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم که سری به نمایندگی محلی ب ام و بزنید.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مدل S برابر با ۳.۹ ثانیه است و سقف سرعت آن نیز به‌صورت الکتریکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. اما طوری که دور پیشرانه برمی‌خیزد واقعاً احساس‌برانگیز است. برخلاف موقعیت رانندگی پایین، فرمان سنگین و اگزوز اسپورت، این کوپه احساسی شبیه یک خودروی خوش‌دست دارد. اگر شما همه‌ی سیستم‌های این خودرو را از دور خارج کنید می‌توانید شبیه مدل قدیمی برن اوت کنید اما سیستم‌ها را فعال کنید و با شادی و نشاط در سرعت‌های بزرگراهی به رانندگی بپردازید. در حقیقت در سرعت‌های ۱۱۰ کیلومتر در ساعت، خودرو احساسی شبیه C کلاس کوپه دارد بنابراین بهتر است که نیم‌نگاهی به کیلومتر شمار داشته باشید.

بنابراین C63 چیزی بیش از برابری با M4 از پشت فرمان است. اما در فرم سطح بالای Edition 1 شاید خیلی موردبحث نباشد. مدلی که می‌بینید قیمت ناباورانه‌ی ۷۶۹۱۰ پوندی را پیش از هر آپشنی دارد. این بها ۱۶۴۸۵ پوند بیشتر از M4 با پکیج مسابقه‌ای است. علیرغم اینکه اکثر خریداران به‌صورت شرایطی از شرکت خرید می‌کنند اما در ماه هزینه‌های بیشتری خواهد داشت.

این خودرو مصرف سوخت قابل‌احترام ۸.۶ لیتر در هر صد کیلومتر دارد که نسبت به مصرف سوخت ۸.۸ لیتری M4 اندکی کمتر است.

تجهیزات استاندارد این خودرو نیز خوب است. همه‌ی مدل‌ها دارای کیت بدنه‌ی AMG، چراغ‌های جلوی LED و سیستم اگزوز پرفورمنس این شرکت هستند. داخل کابین شما شاهد استفاده از چرم روی داشبورد و درب‌ها خواهید بود و در پکیج موتوراسپورت Edition 1 شاهد دوخت‌های زردرنگ نیز خواهید بود. این پکیج ۳ هزار پوند قیمت داشته و دیگر جزئیات آن عبارت‌اند از رینگ‌ها با جزئیات زردرنگ، آئرودینامیک مشکی اضافی و ترمزهای کربن سرامیک.

همانند تمامی مرسدس‌های مدرن، کابین استاندارد بسیار بالایی دارد و مواد نرم بسیاری در کابین بکار رفته و سیستم اطلاعات سرگرمی نیز استفاده‌ی آسانی دارد. با در نظر گرفتن هدف خودرو، میزان دید بد نیست اما دوربین پشتی بسیار واضح در هنگام استفاده حس خوبی ایجاد می‌کند. پکیج کمک‌راننده‌ی ۱۶۹۵ پوندی نیز می‌تواند مفید باشد. این پکیج دربردارنده‌ی دستیار تشخیص نقاط کور، تشخیص عابران پیاده و کروز کنترل اتوماتیک است.

هرگونه نگرانی‌ای که می‌توانست با کوچک شدن پیشرانه و استفاده از واحد ۴ لیتری توئین توربو ایجاد شود با استارت چند دقیقه‌ای این خودرو از بین می‌رود. مزیت‌های این کوپه از جمله توازن و خونسردی آن نقطه‌ی قوت است. سواری فوق‌العاده‌ی خودرو در همه‌ی سرعت‌ها و کیفیت کابین خودرو،C63 را از همه‌ی رقبا جدا می‌کند.

مشخصات Mercedes-AMG C 63 S Edition 1 Coupe

قیمت: ۷۶۹۱۰ پوند پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی بنزینی قدرت/گشتاور: ۵۰۳ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۹ ثانیه حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: ۸.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 16 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.