طلب غرامت هنگفت از تسلا به خاطر درهای فالکن مدل X

طلب غرامت هنگفت از تسلا به خاطر درهای فالکن مدل X

مالک یک دستگاه تسلا مدل X در چین به خاطر این ادعا که پس از تصادف و آتش‌سوزی خودرو، درب‌های فالکن خودرو باز نمی‌شدند از این کمپانی آمریکایی طلب غرامت ۱ میلیون دلاری کرده است.

مالک خودرو می‌گوید که با همسر خود در ردیف دوم مدل X نشسته و رانندگی آن بر عهده‌ی فرد دیگری بوده است. او ادعا می‌کند که خودرو در سرعت حدود ۷۵ کیلومتر در ساعت به گاردریل‌های بتنی کناری برخورد کرده و سپس ۱۸۰ درجه چرخیده و با یک فورد فوکوس تصادف کرده است.

او ادعا می‌کند که پس از تصادف درب‌های فالکن تسلا مدل X باز نشده و او به همراه همسرش مجبور بوده‌اند تا پس از شنیدن صدای انفجار اولیه‌ی باتری‌ها از طریق درب‌های جلویی از خودرو خارج شوند.

این مالک چینی می‌گوید که لب پایینی‌اش بریده شده و بینی‌اش نیز شکسته و راننده نیز ظاهراً بیش از ۴۰ روز در بیمارستان بستری شده است.

از طرف دیگر تسلای چین توجهی به این ماجرا نکرده و ادعا می‌کند که تصادف یاد شده در سرعت بالاتری رخ داده است نه در سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت.

تسلا در بیانیه‌ای گفته است:

اول از همه جان مالک و سرنشینان به خطر نیفتاده است. ما در حال همکاری نزدیک با مسئولان مربوطه هستیم. پخش شدن قطعات روی زمین و آسیب‌های وارده به خودرو نشان می‌دهند که این یک تصادف با سرعت بالا بوده و در این مورد، نه تنها خودروهای الکتریکی بلکه هر خودرویی می‌تواند آتش بگیرد. در حقیقت دیگر خودروی دخیل در این حادثه نیز آتش گرفته است. حادثه‌ی آتش گرفتن باک بنزین خودروها بسیار بیشتر از آتش‌سوزی خودروهای الکتریکی رخ می‌دهد.

تسلا در خاتمه آورده است:

به علاوه تسلا همواره به افشای اطلاعات شفاف و دقیق شامل دیگر اطلاعات درباره‌ی حادثه نظیر طلب خسارت یک‌میلیون دلاری مالک خودرو اصرار داشته و این موضوع را نخواهد پذیرفت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.